کد خبر: ۵۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

موج جدید بارش "برف و باران" کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور برای اکثر استان‌های کشورمان در روزهای جمعه ۱۹ بهمن ماه، شنبه و یکشنبه هفته آینده، بارش "برف و باران" پیش‌بینی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استانهای واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارشها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا خواهد گرفت.

روز یکشنبه فعالیت این سامانه محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود همچنین قسمت جنوبی این سامانه از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال است که اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه در اطلاعیه‌های بعدی صادر خواهد شد؛ بر این اساس وضع هوای کشور طی هفته آینده به‌شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 97/11/19: بارش برف و باران گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی.

شنبه 97/11/20: بارش برف و  باران  و وزش باد شدید در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، غرب کرمان و  بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر.

یکشنبه 97/11/21: بارش باران گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف  در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و بارش برف در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استانهای هرمزگان و جنوب فارس.

شایان ذکر است به‌سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکرشده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد؛ از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم  برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین