کد خبر: ۵۷۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۱۱

کار شناورهای سوختی کیش آسان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با افتتاح اسکله سوخت رسانی بندرگاه کیش از این پس مشکل پهلوگیری شناورهای بزرگ حامل مواد سوختی در کیش بر طرف خواهد شد. به گفته مدیر عامل شرکت توسعه ومدیریت بندر و فرودگاه کیش ساخت و راه‌اندازی اسکله سوخت رسانی 15 هزار تنی کیش بیش از20میلیارد ریال و همچنین طرح خط انتقال سوخت آن نزدیک به 5/2میلیارد ریال هزینه داشته است.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، چمن زاد با اعلام این مطلب که عملیات طرح توسعه بندرگاه کیش به زودی آغاز می شود خاطرنشان کرد: لایروبی حدود 5/3 میلیون متر مکعب بندرگاه کیش اوایل سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندر و فروگاه کیش همچنین گفت: سال آینده شاهد تحولات چشمگیری در بخش زیر ساخت‌های جزیره کیش خواهیم بود.

در ادامه این مراسم علی فراهانی مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: راه اندازی طرح سوخت رسانی بندرگاه کیش برای تامین سوخت جزیره کیش از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و با به ‌کارگیری شناورهای جدید سوخت رسانی جزیره کیش تامین می شود.

وی تصریح کرد: روزانه بین 40 تا 60 پرواز در فرودگاه کیش انجام می شود که برای مصرف بیش از10 میلیون لیتر سوخت هواپیما، ضرورت احداث تاسیسات جدید و کاملا استاندارد در فرودگاه این جزیره احساس می شود.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود انتقال گاز طبیعی سیری به کیش را یک طرح کاملا اقتصادی و ارزنده توصیف کرد و گفت: در راستای توسعه اقتصادی کشور به ناچار مصرف سوخت افزایش می یابد اما مصرف سوخت و انرژی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.
به گفته این مسئول شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، چنانچه در سال آینده طرح سهمیه بندی سوخت به مرحله اجرا در نیاید می بایست روزانه 38 میلیون لیتر بنزین و 11 میلیون لیتر گازوئیل وارد کشور کنیم.

در این مراسم مجید شایسته رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش و برخی مسئولان محلی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین