کد خبر: ۵۷۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۱:۵۷
در سالگرد انفجار حرم امام هادی رخ داد:

حمله هولناک دیگر به شیعیان عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ رضارزمجو: درست در سالگرد انفجار گلدسته حرم امام هادی در سامرا، حادثه‌ای که شعله جنگ‌ داخلی مرگبار عراق را کلید زد، تروریست‌های وهابی جنایت هولناک دیگری را مرتکب شدند. روز دوشنبه انفجار رعدآسای دو بمب در مرکز خرید العربی بغداد گردبادی از دود غلیظ سیاهرنگ را به هوا بلند کرد، حداقل 90 غیر نظامی عراقی را به کام مرگ فرستاد و بیش از دویست تن دیگر را به شدت زخمی کرد. این در حالی‌است که اجرای طرح امنیتی جدید در بغداد طی روزهای گذشته امید ساکنان پایتخت عراق به بازگشت حداقل ثبات و امنیت به این شهر را افزایش داده ‌بود. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انفجار نخست هنگامی رخ داد که یک خودروی بمب‌گذاری شده در پارکینگ زیرزمینی یک مرکز خرید بسیار شلوغ در ناحیه «شرجا» منفجر شد و به مرگ حداقل هشتاد نفر منجر شد. به گفته شاهدان عینی بسیاری از جنازه‌ها به گونه‌ای غیرقابل تحمل متلاشی شده بودند و تقریبا هیچ‌کدام از مغازه های بازار و صدها خودروی پارک‌شده در پارکینگ سالم نمانده بود.

این منطقه که از محلات شیعه‌نشین بغداد به حساب می‌‌رود از ابتدای سالجاری میلادی شاهد بمب‌گذاری‌های متعدد و دیگر اقدامات تروریستی شورشیان سنی و شورشیان القاعده بوده است.

دقایقی پیش از این حادثه نیز بمب جاسازی شده درون یک کیف دستی توسط عامل انتحاری آن در محله باب الشرق در نزدیکی همین محل منفجر شد که جان ده شهروند غیرنظامی را گرفت.

این دو حادثه در حالی روی داد که روز دوشنبه نخست‌وزیر نوری‌المالکی با انتشار بیانیه‌ای که از طریق رسانه‌های این کشور منتشر شد خواستار پانزده دقیقه سکوت بعد از اذان ظهر در محکومیت حادثه سامرا و وحدت هرچه بیشتر تمام مردم عراق برای مقابله با تلاشهای تفرقه‌افکنانه دشمنان شده‌بود. هر دو جنایت تروریست‌ها در همین 15 دقیقه روی داد.

انفجارهای مرگبار روز دوشنبه در شرایطی بوقوع پیوست که تنها یک روز پیش از آن وزیر کشور عراق ضمن تائید خبر آغاز طرح امنیتی مشترک ارتش آمریکا و گاردملی این کشور ابراز امیدواری کرده بود که آثار مثبت آن طی هفته‌های آتی در بغداد نمایان شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین