کد خبر: ۵۷۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

تاثیر فعالیت‌های مجتمع گیاهان دارویی در بیستمین سال خشکسالی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های اثربخش مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان در اشتغالزایی تأثیر بسزایی خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا حسنی مقدم، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی خوبی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقلیم خشک خراسان جنوبی و قرار گرفتن استان در بیستمین سال خشکسالی، افزود: اقداماتی که سازگار با این شرایط آب و هوایی بوده و بتواند برای مردم اشتغال فراهم کند، بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اقدامات بسیار خوبی که سازگار با اقلیم خراسان جنوبی است، در حال انجام است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار در این مجتمع، ادامه داد: اگر این پروژه تکمیل شود قطعاً در بحث احیای بعضی از گیاهان دارویی که به دلیل خشکسالی در حال نابودی و انقراض هستند، نقش مؤثری خواهد داشت.

حسنی مقدم با بیان اینکه فعالیت‌های اثربخش مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان، در اشتغالزایی تأثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: با پژوهش‌های این مجتمع بر روی گیاهان دارویی، کشاورزان و روستاییان در تولید و کشت گیاهان دارویی سازگار با اقلیم استان، فعالیت کرده و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با کمک جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی استان، تسهیلات مورد نیاز مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی فراهم شود، یادآور شد: امیدواریم با ارائه پیشنهاد تخصیص اعتبار به این مجتمع در کارگروه‌های استانی، تسهیلات مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اختصاص یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین