کد خبر: ۵۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

آنچه ائمه جمعه در چهل‌سالگی انقلاب گفتند

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ائمه جمعه از گذشته و آینده انقلاب سخن به میان آوردند.
آفتاب‌‌نیوز :
خطبه‌های نماز جمعه امروز سراسر کشور با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی انقلابی داشت و آنچه از تریبون نماز جمعه‌ها به گوش رسید حکایت ناکامی‌های دشمن در ناکام گذاشتن انقلاب بوده است. البته پای موضوع ارتباط مالی ایران و اروپا هم به خطبه‌های این هفته نماز جمعه هم باز شد.

احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته تهران گفت: طاغوتی‌ها وقتی ۴۰ سال پیش داشتند می‌رفتند گفتند ۶ ماه یا یکسال دیگر برمی‌گردیم اما ۴۰ سال است که دارند خمیازه برگشتن را می‌کشند. بعضی از آنها این آرزو را به گور بردند ان‌شاءالله آنهایی که زنده هستند هم این آرزو را به گور می‌برند. سوال دیگر این است که از سال گذشته بخشی از این مسئولین حقیر و بی‌ارزش آمریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد به کوری چشم آنها در حال گرامیداشت برگزاری باشکوه فاطمیه و فجر فاطمی هستیم. اسم این جز ناکام شدن نیست. چرا طاغوتی‌ها و آمریکایی‌ها ناکام شدند، جواب این سوال چراغ راه آینده هم هست.» او همچنین گفت:« اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند. نمی‌گویم مذاکره و کارهای دیپلماسی نداشته باشید اما شما را به خدا به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.»

آیت‌الله علم‌الهدی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد گفت: مردم برای توسعه فناوری قیام نکردند بلکه هدف آنها توسعه دین و اسلام است و هنوز هم در میانه راه هستیم و روزی پیروزی نهایی حاصل می شود که اسلام در دنیا حاکم شود اما عده ای در کشور این واقعیت را درک نکرده اند و خسته شده اند. عده‌ای افراد خسته از انقلاب داریم که نتوانستند مسیر را ادامه دهند و خود را کنارکشیدند وبه دنبال زندگی و رفاه خود رفتند و منتظر فرصت هستند که حکومت را از آن خود کنند.  نیروی سازشکار با آمریکا نمی خواهیم زیرا ما تجریه دوران پهلوی را داریم که کارشناسان آمریکایی و انگلیسی در این کشور مدیریت می کردند و وضعیت ما آنگونه بود و خاندان پهلوی نیز به دنبال عیاشی و جمع کردن پول بودند.

حفظ و تقویت عفاف و حجاب دغدغه اصلی بزرگان در شرایط فعلی است

 آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام‌جمعه قم با اشاره به مناسبت 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بر مبنای عنایت همیشگی خداوند متعال، ائمه اطهار(ع) و صبر و استقامت مردم، انقلاب اسلامی در مسیر احیای مکتب اهل‌بیت(ع) به چهل‌سالگی خود رسیده و دشمنان موفق نشدند علیرغم تمام توطئه‌های پیچیده و جنگ‌های گرم‌ونرم در زمین‌گیر کردن انقلاب به اهداف خود برسند، مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به شبکه عنکبوتی و معاند انقلاب اسلامی پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* انقلاب اسلامی حرکت جدیدی را برای احیای تمدن نوین اسلام و مأموریت‌های الهی انقلاب اسلامی آغاز کرده است، حضور در 22 بهمن‌ماه امسال واجب عینی و یک عمل ضروری سیاسی است، حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی 22 پاسخ محکمی به یاوه‌گویان و تجدیدعهد و میثاق مجدد با آرمان‌های رهبری و امام راحل خواهد بود. ازآنجایی‌که قم حرم اهل‌بیت(ع) است دشمن علیه آن چشم طمع دوخته است چراکه در طول تاریخ هر مکانی که نشان از اهل‌بیت(ع) داشته به مرکزی برای انقلاب و مقابله با ظلم و ستم شده است.

* متأسفانه انگیزه‌های برای کم‌رنگ کردن فضای ظاهری و انقلابی قم وجود دارد، مردم قم با حفظ وحدت و انسجام و بدون وابستگی به هیچ جبهه و جریانی در لبیک گفتن به این خواست مقام معظم رهبری آمادگی کامل دارند. دشمنان اسلام برای به هم ریختن وضع یک جامعه و تزلزل در بنیان خانواده، زنان و دختران آن جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد، حفظ و تقویت عفاف و حجاب دغدغه اصلی بزرگان در شرایط فعلی است.

این ورشکسته‌های سیاسی دوران‌شان به پایان رسیده است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به نزدیکی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و اهمیت و ضرورت شرکت در راهپیمایی این روز اظهار داشت: در روز 22 بهمن‌ماه امسال نیز مانند سال‌های گذشته بنا به میثاقی که با خدا، رسول خدا(ص)، اهل بیت(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری داریم به میدان خواهیم آمد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: حضور مردم راهپیمایی 22 بهمن دشمن را شگفت‌زده خواهد کرد زیرا آنها با خود می‌گویند ما با انواع تحریم‌ها و کارشکنی‌ها این همه بر این ملت فشار وارد کردیم که به صحنه نیایند اما با این وجود باز به صحنه آمدند بنابراین حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مستاصل و ناامید می‌کند.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

*امسال نیز مانند 40 سال گذشته مردم آگاه ایران به میدان می‌آیند و فریاد عزت و آزادی خود را فریاد می‌زنند تا به گوش جهانیان و کشورهای مستکبر جهان برسانند که در اوج سختی‌ها نیز مردانه پای این انقلاب ایستاده‌اند و برای این انقلاب تا آخرین نفس از خودگذشتگی و فداکاری می‌کنند.

*{با اشاره به صدور بیاینه اتحادیه اروپا}در این بیاینه گفته‌اند که یک نظام‌نامه برای مبادله کالا با ایران راه می‌اندازیم این در حالی است که قرار بود تحریم‌ها به طور کلی برداشته شود. گفته‌اند ما جنس از ایران می‌خریم و در مقابل به شما جنس می‌دهیم که این ظلم اول آنها است زیرا شما باید در مقابل جنس به ما پول بدهید و ما از هر کشوری که بخواهیم جنس مورد نیازمان را بخریم.

* ملت ایران در روز 22 بهمن‌ماه این کج‌فهمی اروپاییان و آمریکا را در مقابل دیده همه دنیا اصلاح خواهد کرد و فریاد مرگ بر آمریگا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار را دوباره بلند خواهد کرد.

* این ورشکسته‌های سیاسی دوران‌شان به پایان رسیده است و باید جای خود را به ملت‌های آزاده‌ای بدهند که می‌خواهند خودشان برای کشورشان مسلط باشند.  

به کوری چشم دشمنان پای انقلاب خود ایستاده‌ایم

ت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان با اشاره به 19 بهمن سالروز پیوستن نیروی هوایی ارتش به صف انقلاب اظهار داشت: امام خمینی(ره) از عزیزان نیروی هوایی به پاس قرار گرفتن در دامان مردم و پناه قرآن تشکر کردند، این اقدام نیروی هوایی حرکت انقلاب را سریع کرد، رهبری داهیانه امام راحل و این وحدت و پیوستگی سبب به پیروزی رسیدن انقلاب شد و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی برای همیشه به زباله‌دان تاریخ افتاد.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* 22 بهمن امسال حساب دیگری دارد زیرا آغاز دهه پنجم انقلاب است، باید در این روز مشت محکمی بر دهان دشمنی زد که می‌گفت این حکومت کارایی ندارد و نمی‌گذاریم این انقلاب به 40 سالگی خود برسد.

* کدام حکومت شما کارایی داشته است؟ به کوری چشم شما ایستاده و پرچم اسلام را به دست امام زمان(عج) خواهیم رساند.

* ما 40 سال است در برابر همه دنیای کفر و نادان قرار گرفته‌ایم و به حول و قوه الهی، همان طور که امام راحل فرمودند نه آمریکا و نه دشمنان اسلام هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ان‌شالله ما مقاومت کرده در قیامت نیز تحت عنایات خداوند قرار خواهیم گرفت.
منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین