کد خبر: ۵۷۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

مسکو: به دنبال ایجاد کانال منع وقوع درگیری با اسرائیل در سوریه هستیم

وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد، عملیات نظامی احتمالی در ادلب در صورت اجرا منظم خواهد بود و مسکو هرگز اجازه نخواهد داد حامیان تروریسم در سوریه حضور داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهارات مطبوعاتی گفت، ادلب آخرین منطقه عامل میان چهار منطقه کاهش تنش است که سال ۲۰۱۷ ایجاد شده است.

به نقل از سایت روسیا الیوم، وی تصریح کرد، از همان آغاز در همه توافقنامه‌ها پیرامون مناطق کاهش تنش این اصل را رعایت کردیم که ایجاد منطقه کاهش تنش یک تدبیر موقت است و هیچکس این مناطق را تا ابد به رسمیت نخواهد شناخت. این مناطق بخشی از دولت سوریه و اراضی آن هستند و این امر به این معنی است که مسکو هرگز اجازه نخواهد داد حامیان تروریسم در سوریه بمانند، مسکو و از جمله رئیس جمهوری روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که تروریسم دیر یا زود باید نابود شود.

وی افزود، خروج نیروهای آمریکا از سوریه و وضعیت ادلب از مهمترین موضوعات مورد بررسی در دیدار رهبران روسیه، ترکیه و ایران در ۱۵ فوریه طی مذاکرات آستانه در سوچی خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، حملات اسرائیل علیه سوریه باید متوقف شوند و مقامات روسیه و آمریکا پیرامون سوریه با یکدیگر در حال رایزنی هستند.

مسکو تاکید کرده است، رایزنی‌های جاری میان نظامیان روس و اسرائیل با هدف افزایش کانال تماس ویژه در زمینه منع وقوع رخدادها بین دو طرف در سوریه در جریان است.

ورشینین گفت، نظامیان مسکو و تل‌آویو امکان تغییر خط داغ به خصوص از طریق افزایش دوره هشدار بررسی می‌کنند.

وی افزود: نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم. ما خواهان ایجاد سازوکار کارآمدتر منع وقوع حوادث با هدف استثنا کردن حوادثی نظیر اتفاق سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین