کد خبر: ۵۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳

فلسطین در انتظار پایان تحریم‌ها

آفتاب‌‌نیوز : اسماعیل هنیه در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید به این توافقنامه و خواست مردم فلسطین احترام بگذارند. 

حماس هنوز پیش شرط اتحادیه اروپا برای پایان بخشیدن به تحریم‌ها را محقق نکرده است. به رسمیت شناختن اسرائیل و عمل به توافقنامه‌های قبلی از اصلی‌ترین این پیش شرط‌ها بوده است. 

نخست وزیر فعلی فلسطین در این باره گفت: من با صراحت به جامعه بین‌المللی اعلام می‌کنم که این خواست مردم فلسطین است. آنها باید به این اراده احترام گذاشته و به تحریم‌های خود پایان دهند. 

جامعه جهانی در سکوت
روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا از زمان پیروزی حماس در انتخابات ژانویه 2006، تحریم‌های اقتصادی بسیاری را علیه این کشور اعمال کرد‌ه‌اند. در این میان سازمان ملل بی‌وقفه برای برقراری صلح در خاورمیانه تلاش می‌کند. 

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست مشترک خود در بروکسل اعلام کردند که پیش از هر تصمیم‌گیری منتظر شکل‌گیری دولت فلسطین خواهند ماند. 

در این بیانیه بار دیگر تاکید شده است که پیش شرط‌های جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به تحریم‌ها تغییر نکرده است. 

حماس و فتح از مدت‌ها پیش تاکنون تلاش گسترده‌ای را برای تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کرده‌اند. سرانجام پس از آغاز درگیری‌های خیابانی میان طرفداران حماس و فتح با میانجیگری عربستان مقدمات تشکیل این دولت فراهم شد. 

اسماعیل هنیه در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که دولتش برای سهولت کار ظرف چند روز آینده استعفا خود را اعلام خواهد کرد. 

حماس و فتح در مکه بر سر تمامی پست‌های کلیدی به استثنای وزارت کشور به توافق رسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین