کد خبر: ۵۷۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

اشتاندارد: اروپایی‌ها نمی‌خواهند وارد بازی ترامپ علیه ایران شوند

یک روزنامه اتریشی با توجه به نشست آتی در پایتخت لهستان نوشت که با وجود اختلافات میان ایران و اروپا، انسجامی در سیاست آمریکا و اروپا علیه ایران به چشم نمی‌خورد و اروپایی‌ها نمی‌خواهند وارد بازی واشنگتن علیه تهران شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اتریشی اشتاندارد در گزارشی به قلم «گودون هارر» روزنامه‌نگار و کارشناس مسایل غرب آسیا با اشاره به نزدیک شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تدارک برای برگزاری کنفرانسی در ورشو نوشت که برگزاری چنین کنفرانسی در این زمان تصادفی نیست.

تحلیلگر این نشریه می‌نویسد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، ایران را به عنوان تنها عرصه سیاسی می‌بیند که در مورد آن انسجام وجود دارد اما در این کنفرانس، حتی انسجام راهبرد در راستای اهداف سیاسی هم به چشم نمی‌خورد. اگر هدف کنفرانس ورشو این است که سیاست اتحادیه اروپا درباره ایران را به سیاستی واحد تبدیل کند، در این صورت این سیاست شکست خورده است. چرا که اروپایی‌ها می‌خواهند که توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند و حتی لهستان که میزبان این نشست است هم نمی‌خواهد به بهای ارتباط با آمریکا، اروپایی‌ها را ترک کند.

و اگرچه میان اتحادیه اروپا و ایران در زمینه مسایلی مانند برنامه موشکی ایران اختلاف وجود دارد، اما اروپایی‌ها نمی‌خواهند در بازی ترامپ شرکت کنند.

کنفرانس ورشو که برگزاری آن ماه پیش توسط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام شد، قرار است روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) با محوریت ضد ایرانی برگزار شود.

پامپئو از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین