کد خبر: ۵۷۳۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

پیامک حاوی "یارانه شما قطع شده است" جعلی است

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتای استان اصفهان نسبت به شناسایی و بررسی پیامک جعلی دریافت یارانه اقدام کرده است و شهروندان باید در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند و پرتکل‌های امنیتی را رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ مصطفی مرتضوی در خصوص پیامک‌های جعلی ارسال شده به برخی از مخاطبان مبنی بر قطع یارانه‌های خود، اظهار کرد: طی یکی دو روز گذشته یکسری پیامکی برای شهروندان اصفهانی ارسال شده است که پیامک‌ها از طریق پنلی با هویت جعلی است و در آن پیامک اعلام شده که "یارانه شما قطع شده است و برای پرداخت یارانه به لینک" زیر مراجعه نمائید.

وی افزود: لینک معرفی شده حاوی یک وبسایت جعلی است که شما را به یک درگاه جعلی منتقل می‌کند و مبلغ ۲,۰۰۰ تومان از حساب فرد خارج می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در واقع در این کلاهبرداری هم پنل پیامکی، هم وبسایت و هم درگاه الکترونیکی پرداخت جعلی است و در استان اصفهان اقدامات اولیه در خصوص این موضوع انجام شده است.

مرتضوی به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده ار درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی و آدرس صحیح درگاه را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید هوشیار باشند چراکه عموماً کلاهبرداران از طریق یارانه، بیمه سلامت، بیمه خودرو یا از این دست موارد برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین