کد خبر: ۵۷۴۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

کودک‌همسری/ رها، کودک 11 ساله تحت حمایت قانون قرار گرفت

رها دختر بچه یازده ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قانون قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر کل بهزیستی ایلام روز یکشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: بعد از مراجعه و بررسی موضوع توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و با حکم دادستان ایلام این دختر بچه از قید شوهر بزرگسال خارج و تحویل بهزیستی شد.

زهرا همتی اظهار داشت: بعد از دستور دادستان استان ایلام مبنی بر بررسی ویژه وضعیت ازدواج رها کودک 11 ساله هلیلانی با مرد بزرگسال، این موضوع صبح امروز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اعزامی این اداره کل به منزل رها و شوهرش مشخص شد که صیغه ازدواج این کودک در خارج استان انجام شده است .

وی با ذکر اینکه رها متولد فروردین ماه سال 85است ادامه داد:نتیجه بررسی کارشناسان اعزامی که رها نیز ان را تاییدکرده نشان می دهد که این ازدواج بخاطر و به ازای بدهی پدر به مرد 44 ساله انجام شده هر چند شوهر رها این موضوع را انکار کرده است. 

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: بعد از گزارش تیم کارشناسی اعزامی به منزل رها و شوهرش دادستان ایلام با توجه به غیرقانونی بودن ازدواج کودکان کمتر از 13 سال حکم سلب سرپرستی این کودک را صادر کرد و رها در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

وی گفت: رها اکنون به اداره کل بهزیستی ایلام تحویل و مورد حمایت قرار گرفته و پدرو شوهر رها نیز به علت این اقدام غیر قانونی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین