کد خبر: ۵۷۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴

همسر ملکه بریتانیا پس از تصادف گواهینامه‌اش را پس داد

در بیانیه‌ای که کاخ "باکینگهام" در شامگاه‌ شنبه نهم فوریه (۲۰ بهمن) صادر کرده آمده است که شاهزاده فیلیپ همسر الیزابت دوم، ملکه بریتانیا پس از بررسی دقیق تصمیم گرفته است که گواهینامه خود را به صورت داوطلبانه به پلیس پس دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا گواهینامه‌اش را در ۹۷ سالگی داوطلبانه پس داد. او پس از تصادف در نزدیکی کاخ "ساندرینگهام" این تصمیم را گرفت. همسر ملکه بریتانیا بعد از فشار افکار عمومی از قربانیان این حادثه عذرخواهی کرده است.

در بیانیه‌ای که کاخ "باکینگهام" در شامگاه‌ شنبه نهم فوریه (۲۰ بهمن) صادر کرده آمده است که شاهزاده فیلیپ همسر الیزابت دوم، ملکه بریتانیا پس از بررسی دقیق تصمیم گرفته است که گواهینامه خود را به صورت داوطلبانه به پلیس پس دهد.

شاهزاده فیلیپ در اواسط ژانویه ۲۰۱۹ در نزدیکی کاخ ساندرینگهام در کوئین نورفولک تصادف کرد. او در حین پیچیدن با خودروی لندرور خود به یک خیابان پرتردد با خودروی دیگری تصادف کرد. فیلیپ در این حادثه آسیبی ندید اما مچ دست یکی از سرنشینان خودرو مقابل شکست و راننده زن خودرو نیز از ناحیه زانو زخمی شد. کودک ۹ ماهه آنها بدون صدمه باقی ماند.

تصادف شاهزاده بحث‌های زیادی بر سر "رانندگی در سن پیری" در بریتانیا به راه انداخت. در واقع حادثه تصادف فیلیپ مثل ریختن بنزین بر آتش این بحث‌ها بود. شاهزاده بعد از مدتی کوتاه به راه خودادامه داده است. بعد از این تصادف بسیاری در محل شاهد رانندگی همسر ملکه بدون استفاده از کمربند ایمنی خودرو بوده‌اند.

سرنشین خودروی تصادفی که مچ دستش شکسته شده بود به رسانه‌های بریتانیا گفته است که فیلیپ بعد از تصادف از او عذرخواهی نکرده است. در نتیجه انتقادات افکار عمومی بریتانیا از همسر ملکه الیزابت بیشتر شد. فیلیپ بعد از این انتقادها با نگاشتن یک نامه از دو سرنشین زن صدمه دیده خودروی مقابل عذرخواهی کرد.

او در نامه خود نوشته است که خیابان‌های اطراف ساندرینگهام را به خوبی می‌شناسد اما نور آفتاب مانع دید او شده و خوردی مقابلش را ندیده و او درباره عواقب این تصادف بسیار ناراحت است.

طبق نوشته رسانه‌های بریتانیا هنوز رسما ثابت نشده است که چه کسی در این تصادف مقصر اصلی بوده است.

پلیس بریتانیا روز شنبه نهم فوریه (۲۰ بهمن) اعلام کرد که پرونده تصادف همسر ملکه به دادستان تحویل داده شده و تصمیم فیلیپ در پیگرد قانونی او در این پرونده در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: دویچه وله فارسی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین