کد خبر: ۵۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۱

تغییر یک‌روزه موضع آقای سخنگو؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ‌سخنگوی وزارت امور خارجه روز ‌سه شنبه گفت كه موضوع تعلیق تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست. محمد علی حسینی، در گفت‌وگو با شبكه خبر اعلام كرد «فعالیت‌های هسته‌‌ای جمهوری اسلامی ایران مسالمت آمیز و در چارچوب مقررات بین‌المللی و معاهده ان.پی.تی است و موضوع تعلیق تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست». این در حالی است حسینی روز گذشته در جلسه هفتگی‌اش درباره موضع ایران درقبال تعلیق غنی سازی گفته بود «ایران همه موضوعات و حتی تعلیق را در چارچوب مذاكره قابل بررسی می‌داند».

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تعلیق و یا كاهش برخی همكاری‌های آژانس با ایران گفت: این همكاری‌ها كه تاكنون نیز ادامه دارد نشان می‌دهد كه فعالیت‌های ایران مسالمت آمیز بوده است؛ چون مبنای قانونی و حقوقی داشته است آژانس كمك‌هایی را به ایران كرده است. اكنون توقف این همكاری‌ها در راستای قطعنامه 1737 و اعمال فشارهای سیاسی بوده است؛ به این معنا كه مبنای همكاری‌ها حقوقی و قانونی و مبنای قطع آن سیاسی و در راستای قطعنامه 1737 شورای امنیت است.

وی ادامه داد: ما همكاری خود را با آژانس ادامه خواهیم داد و برخی پروژه‌هایی كه مورد نظر آژانس است باید طی گزارشی كه به شورای حكام داده می‌شود در خصوص آن تصمیم گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین