کد خبر: ۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۳:۵۶

بخش دوم مصاحبه احمدی نژاد با abc

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمود احمدی نژاد در مصاحبه‌ای که شبکه خبری abc روز سه شنبه اقدام به انتشار بخش دوم آن نموده درخصوص نظرات خود درباره تمایل ایران به افزایش توانایی‌های هسته‌ای، نگرش خود نسبت به هولوکاست و نابودی اسرائیل را بیان داشته است. به گفته احمدی‌نژاد زمان برتری‌جویی از طریق دستیابی به تسلیحات اتمی خاتمه یافته و منطق و عقلانیت باید جایگزین زور در مناسبات بین‌الملل شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش دایان ساویر خبرنگار abc که چه احساسی نسبت به مرگ صدام دارد تلویحا گفت که از مرگ وی خوشحال است ولی نمی‌تواند بپذیرد که صدام بدون برخورداری از حمایت غرب می‌توانست ایران و یا کویت را مورد حمله قرار دهد.

احمدی نژاد افزود: «ما به جای ساخت سلاح های جدید، در تلاش برای یافتن راه هایی برای دوست داشتن مردم هستیم و شعار «مرگ بر آمریکا» به هیچ وجه ارتباطی با مردم آمریکا ندارد». 

بخش اول مصاحبه احمدی‌نژاد با abc [کلیک کنید]

رییس جمهوری ایران تاکید کرد که ایران به مانند گذشته در چارچوب مقررات آماده همکاری است و به این همکاری ها ادامه خواهد داد. وی افزود: «ما در چارچوب همین مقررات و قواعد، خواهان گفتگو هستیم. ما جنگ نمی خواهیم ، موضع ما آشکار است و تنها در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کنیم».

احمدی‌نژاد در این مصاحبه با اشاره به راهپیمایی «دهها میلیون نفری» سالگرد پیروزی انقلاب گفت که «مردم ایران خواهان حق خودشان هستند و ما هم به عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان این مساله هستیم و در این چارچوب آماده مذاکره هستیم.»

رییس جمهوری ایران در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است در 20 فروردین خبر نصب 3 هزار سانتریفوژ اعلام شود گفت: «ما هر وقت زمان این اقدام برسد آن را علنا اعلام می کنیم و ایران تنها کشوری است که تمام فعالیت های آن علنی است و اگر ما بخواهیم کاری را انجام دهیم آن را به اطلاع همگان خواهیم رساند». 

محمود احمدی نژاد در مورد اینکه آیا آمریکا سرگرم آماده شدن برای اقدام نظامی علیه ایران است گفت که رییس جمهور کنونی آمریکا (جورج بوش) خودش را متعهد به گفتگو در چارچوب قانون نمی‌داند و فکر می کند که بالاتر از قانون است، با این حال خاطر نشان کرد که احتمال اقدام نظامی را از سوی ایالات متحده بسیار کم می‌داند.

محمود احمدی نژاد در این مصاحبه کماکان هولوکاست (کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی) را به مساله فلسطینیان ارتباط داد و گفت که «چرا به بهانه هولوکاست، دولت غیر قانونی در فلسطین مستقر شده و چرا به بهانه این مساله، سرزمین فلسطینی‌ها اشغال شده و کودکان آنها کشته می‌شوند؟». 
 
احمدی‌نژاد از ارائه پاسخ مستقیم به این سئوال که آیا «همچنان به محو اسرائیل از نقشه جهان فکر می‌کند؟» خودداری کرد و گفت که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیز نه به دلیل جنگ که به دلیل خواست ساکنین این کشور بود: «باید رفراندومی میان فلسطینیان اعم از مسلمانان و یهودیان و سایرین برگزار شده و هر تصمیمی که آنها بگیرند باید مورد احترام قرار گیرد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین