کد خبر: ۵۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۱

دستگیری صدهزار مفسد مالی در چین!

آفتاب‌‌نیوز : گانگ‌ای شنگ، يکی از مقامات مسئول کميته‌های انضباطی چين، در يک کنفرانس خبری با اشاره به حجم وسيع فساد مالی در اين کشور اظهار داشت که حل اين معضل اجتماعی در کوتاه مدت غير ممکن است . 

بر اساس اظهارات اين مقام مسئول، سرپيچی از انجام دستور، رشوه خواری و تخطی از قوانين مالی حزب کمونيست، که تنها حزب حاکم در اين کشور به شمار می رود، از جمله اتهاماتی است که ۸۰ درصد از افراد دستگير شده با آن روبرو هستند .
علاوه بر اين سه هزار و ۵۳۰ نفر از کادر بالای مملکتی که در ميان آنها هفت عضو ارشد کابينه و استانداران استان‌های مختلف ديده می شود از جمله کسانی هستند که به ارتکاب جرم تحت پيگرد قانونی قرار دارند . 

اما بزرگترين مورد فساد مالی که در ده سال گذشته در اين کشور بی نظير بوده است سال گذشته در شانگهای اتفاق افتاد که طی آن بيست مقام ارشد حکومتی، از جمله رييس حزب کمونيست شانگهای در يک حرکت گروهی سازمان يافته ۴۰۰ ميليون دلار آمريکا را از صندوق بازنشستگان اين شهر اختلاس کردند . 

با اين حال،  گانگ اظهار داشت که حزب کمونيست چين هفتاد ميليون عضو دارد و تنها بخش بسيار کمی از مقامات اين حزب در فسادهای مالی و يا جرم‌های ديگر نقش دارند . 

طی سال‌های اخير افزايش فساد مالی در بين اعضای حزب حاکم چين تا بدان حد گسترش يافته است که « هوجين تائو»، رئيس جمهور اين کشور اخيرا اعلام کرد اين گونه فسادها مشروعيت حزب کمونيست چين را زير سوال برده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین