کد خبر: ۵۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

گوایدو از ورود محموله‌های آمریکا به ونزوئلا خبر داد

سردسته مخالفان ونزوئلا زمان ورود کمک‌های بشردوستانه آمریکا به این کشور را بیست و سوم ماه میلادی جاری اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش فرانس ۲۴، خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا و رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور روز گذشته اعلام کرد محموله کمک‌های بشردوستانه روز ۲۳ فوریه و علی‌رغم مخالفت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، وارد این کشور خواهد شد.

گوایدو که ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا معرفی کرد، در جمع طرفداران خود زمانی را برای تحت فشار قرار دادن ارتش برای اجازه دادن به ورود کمک‌ها به این کشور اعلام کرد.

گوایدو مدعی شد در صورت نرسیدن این کمک‌ها نزدیک به ۳۰۰ هزار ونزوئلایی جان خود را از دست خواهند داد و سلامت ۲ میلیون نفر نیز در معرض خطر است. گوایدو همچنین روز گذشته گفت او به نیروهای ارتش دستور مستقیم داده تا به محموله کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به ونزوئلا را بدهند این در حالی است که ارتش ونزوئلا همچنان به مادورو وفادار است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها قصد سرپیچی از دستورات مادورو را دارند، مشاهده نمی‌شود.

سردسته مخالفان ونزوئلا همچنین با اشاره به مادورو گفت: مطمئنا کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا وارد خواهند شد، زیرا او (مادورو) هیچ چاره‌ای جز ترک ونزوئلا نخواهد داشت.

محموله کمک‌های بشردوستانه آمریکا در کشور کلمبیا و در مرز مشترک با ونزوئلا قرار دارد، اما تاکنون بنا به دستور مادورو، ارتش ونزوئلا پل مرزی را در آن منطقه بسته است.

مادورو ضمن محکوم کردن کمک‌های بشردوستانه آمریکا آن را تلاش برای سرنگونی حکومت کشورش دانست و اعلام کرد اجازه ورود این محموله را به ونزوئلا نخواهد داد. مادورو این کمک‌ها را بخشی از راهبرد تضعیف و در نهایت فروپاشی دولت ونزوئلا می‌داند و آن‌ها را «نمایش» خوانده است.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از گوایدو حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند.
باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین