کد خبر: ۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۲
آغاز دوباره جام یوفا

متوسط‌ها عرض اندام می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایپنا، دیدار برگشت این مرحله پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد تا 16 تیم برتر در دور یک هشتم نهایی حاضر باشند. 

برمن جبران مافات می‌کند

وردربرمن در گروه A لیگ قهرمانان حضور داشت و به واسطه یک امتیاز کمتر نسبت به بارسلونا از صعود به دور حذفی بازماند و جواز حضور در جام یوفا را دریافت کرد.
حالا سبزجامگان در وزراشتادیون به مصاف آژاکس آمستردام می‌روند. شرایط میزبان چندان خوب نیست چرا که در دو هفته اخیر بوندس‌لیگا برابر شالکه و اشتوتگارت تن به شکست داده تا از قهرمانی در لیگ فاصله بگیرد.
آژاکس نیز در رده دوم لیگ هلند قرار دارد و تنها 3 امتیاز با آیندهوون فاصله دارد. خط دفاعی میهمان بسیار متزلزل است و با توجه به قدرت تهاجمی برمنی‌ها باید مراقب مهاجمین توانمند حریف باشند تا حداقل در بازی رفت به نتیجه دلخواه دست یابند. دانیل ینس هافبک برمنی‌ها که در دو بازی گذشته این تیم غایب بود از روز دوشنبه تمرینات گروهی را آغاز کرده و به احتمال زیاد در ترکیب تیمش قرار خواهد گرفت.
تیم بروفسکی، هافبک ملی‌پوش میزبان به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داد. توماس شائوف پس از حذف از لیگ قهرمانان اظهار داشت كه با قدرت در جام یوفا شرکت خواهد کرد تا به این جام را فتح کند.
حالا باید دید آنها در گام نخست خود که بسیار هم حساس است چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.
برمن در این بازی نیاز به پیروزی دارد تا با خیالی آسوده در آمستردام حضور پیدا کند. 

جدال ژرمن‌ها و مردان جزیره
بایرلورکوزن در استادیوم بای‌آره‌نا میزبان بلکبرن است تا بار دیگر دو رقیب دیرینه (آلمان و انگلیس) این بار در قالب باشگاهی به مصاف هم بروند.
هر دو تیم با توجه به سابقه خود از مدعیان کسب جام یوفا هستند اما لورکوزن در این میان پرامیدتر از رقیب خود است.
تیم اسکیبه بسان همیشه مثل ابر بهاری بوده و مشخص نیست که آنها در خانه چگونه برابر بلکبرن ظاهر می‌شوند.
آندری ورونین و سرگئی باربارز، دو مهاجم باتجربه و گلزن میزبان می‌توانند شب سختی را برای میهمان رقم بزنند.
پل فرایر و برند اشنایدر هم دو بازیکن کلیدی محسوب می‌شوند که نبض تیم به شمار می‌روند.
مک‌براید یکی از گلزنان کلیدی آبی‌ها بوده و دفاع لرزان لورکوزن باید به شدت مراقب وی باشد. جدال دو مربی جوان مارک هیوز و میشائیل اسکیبه از صحنه‌های جذاب این دیدار خواهد بود. 

بخارست میزبان مدافع عنوان قهرمانی
دیناموبخارست یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های قاره سبز در خانه به مصاف سویا می‌رود. میزبان همچنان در لیگ رومانی یکه‌تاز است و مترصد آن است که در جام یوفا به نتایج مطلوبی دست یابد. آنها در لیگ قهرمانان پس از لیون و رئال بر سکوی سوم گروه خود ایستادند تا جام یوفا را تجربه کنند.
سویا که می‌خواهد برای دومین سال پیاپی قهرمان شود با تمام نفرات خود راهی رومانی می‌شود.
فردریک کانوته تا اینجای فصل گل‌های بسیاری را برای تیمش به ثمر رسانده و می‌تواند زنگ خطری برای مدافعین حریف باشد.
خوانده راموس اعلام کرد كه با تقسیم نیرو جام یوفا را بسیار جدی خواهد گرفت تا علاوه بر فتح لالیگا، عنوان اروپایی خود را تکرار کند. 

سایر دیدارها
لیوورنو که در سری A در حال سقوط است در خانه میزبان اسپانیول است. شرایط دو تیم تقریبا یکسان است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. لوکارلی مهاجم گلزن ایتالیایی‌هاست و در آن سو نیز تامودو کاپیتان باتجربه هم حضور دارد.
ریگانی مصمم است تا از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را کند و در خانه حریف با شیوه تدافعی نتیجه مورد نظر به دست آورد.
بنفیکا در لیسبون از دیناموبخارست پذیرایی می‌کند. میزبان برای فتح جام اسب خود را زین کرده و مترصد آن است که گام اول را محکم بردارد.
میکولی و لئو، دو بازیکن کلیدی بنفیکا هستند و بخارستی‌ها باید بیش از سایرین مراقب این دو بازیکن باشند.
آ.ا.ک آتن به مصاف پاری‌سن‌ژرمن می‌رود. یونانی‌ها در خانه بسیار سخت تسلیم می‌شوند و امیدوارند در بازی رفت راه صعود خود را هموار سازند. پاریسی‌ها که فصل نه چندان خوبی را پشت سر می‌گذارند با حضور پل لی‌گوئن جان تازه‌ای گرفته و در دو بازی گذشته چهار امتیاز کسب کرده‌اند تا به رتبه شانزدهم برسند.
یائولتا بهترین گلزن تیم میهمان است که می‌تواند برگ برنده لی‌گوئن باشد.
گلاسگو رنجرز یکی دیگر از مدعیان جام، میهمان یکی از تیم‌های رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.
آنها می‌خواهند در بازی رفت کار صعود به مرحله بعدی را یکسره کنند. فنرباغچه ترکیه در استامبول میزبان آلکمار هلند است. جدال دو سیستم متفاوت فوتبال می‌تواند جذاب باشد.
ون‌گال سرمربی بزرگ فوتبال هلند، سرمربی آلکمار است که با توجه به تجربه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند تیمش را به سلامت از این مرحله بگذراند.
شاختار دونتسک پس از حذف در لیگ قهرمانان به دنبال اعاده حیثیت است. آنها امشب میزبان نانسی هستند. تیم فرانسوی در لوشامپیونه در جایگاه یازدهم ایستاده و مصمم است در جام یوفا جبران کند.
بوردو تیمی که در لیگ فرانسه یا پیروز می‌شود یا تن به شکست می‌دهد در خانه از اوساسونا پذیرایی می‌کند.
حریف اسپانیایی مهاجمی گلزن به نام سولدادو دارد که می‌تواند کار صعود را در خانه حریف به پایان برساند.
زسکامسکو برای تکرار خاطرات فصل 2005-2004 میزبان دیگر نماینده رژیم اشغالگر قدس است.
براگای پرتغال در خانه به مصاف پارما می‌رود. در آخرین ساعات دوشنبه شب کلودیو رانیه‌ری مربی کارکشته ایتالیایی‌ها سکان هدایت امیلیایی‌ها را برعهده گرفته تا خاطرات دهه نود را زنده نماید.
اسپارتاک مسکو در خانه به مصاف سلتاویگوی بحران‌زده می‌رود بعید است که میهمان بتواند از سرمای سخت مسکو جان سالم به در ببرد.
نیوکاسل به مجارستان می‌رود تا با تیم وارژم دیدار کند. کلاغ‌ها خواب‌های زیادی برای فتح جام یوفا دیده‌اند و به طور حتم از حریف نه چندان مطرح خود می‌گذرند.
و سرانجام لن در خانه میزبان پاناتینایکوس است؛ تیم فرانسوی با قدرت در لوشامپیونه پیش می‌رود و نیم‌نگاهی هم به جام یوفا دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین