کد خبر: ۵۷۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۵
تلاش‌های پشت پرده برای رسیدن به پرسپولیس

این خانه دور است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، متاسفانه در سال‌های اخیر افراد غیرمتخصص در فوتبال ما رخنه كرده و از آن به عنوان پلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌كنند. امروز در رده‌های مختلف هر باشگاه فوتبال از مدیرعامل گرفته تا اعضای هیئت مدیره چهره‌های غیرفوتبالی به وفور دیده می‌شوند.
در این بین برخی سال‌ها است برای رخنه در فوتبال تلاش می‌كنند؛ اما به دلیل ناكارآمدی هنوز به هدف خود نرسیده؛ اما دست از تلاش بر نمی‌دارند. 

این روزها افكار این گروه حول پرسپولیس می‌چرخد. چه بسیار افراد غیرفوتبالی كه در این باشگاه بوده و هنوز هم هستند كه با استفاده از نام بزرگ این باشگاه، خود را مطرح ساخته و بیش از پیش در جامعه شناخته شدند. 

امروز هم در پرسپولیس بسیاری از این افراد حضور دارند كه تنها نامی‌از آنها در بین بوده و عملا نقشی در برنامه‌ها ندارند؛ اما با این وجود، به راه خود ادامه می‌دهند و با وجود مشكلات فراوان هنوز عقب‌نشینی نكرده‌اند. 

اگرچه رسانه‌ها همواره مقابل برخی اشتباهات باشگاه موضع‌گیری كرده‌اند و خواهند كرد؛ اما نباید از حقایق هم گذشت. حضور فردی فوتبالی در راس باشگاه، حضور افراد هر چند غیرفوتبالی اما با نفوذ در هیئت مدیره و برگزاری جلسات بدون اطلاع رسانه‌ها باعث شده تا امروز باشگاه با وجود مشكلات بسیار، هنوز سرپا باشد.
علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس با اشاره به این موضوع، می‌گوید: "هیئت مدیره بدون توجه به حاشیه‌ها و جریان سازی‌ها، با آرامش به كار خود ادامه می‌دهد و پرسپولیس با همین روش توانسته در یك سال اخیر كارهای بزرگی انجام دهد كه در فوتبال ما سابقه نداشته است. شایعاتی كه درباره تغییر در كادر مدیریتی و هیئت مدیره منتشر می‌شود، هرچند وقت یك بار در محافل مطرح می‌شود تا انسجام در هیئت مدیره فعلی از بین برود. ظاهراً آنهایی كه نمی‌توانند شاهد همدلی و اتحاد هیئت مدیره و مسئولان باشند درپی رسیدن به مقاصد خود هستند و اینگونه نیست كه دلشان برای پرسپولیس و هواداران سوخته باشد." 

در این بین محمدحسن انصاری فرد نیز به دلیل آسوده بودن از جایگاه خود در این مورد سكوت اختیار كرده و بسیار كوته فكری است كه با توجه به روابط موجود، صحبتی از تغییرات مدیریتی به میان آوریم. 

شنیدن اظهارات فداحسین مالكی، نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه نیز در این زمینه خالی از لطف نیست: "هیئت مدیره همسو با «سازمان تربیت بدنی» طی مسیر می‌كند و تعاملی كه در این باره وجود دارد، حاشیه‌ها را مهار كرده است؛ به گونه ای كه هر یك از اعضا از لحاظ مدیریتی بدون توجه به حواشی كار خود را انجام می‌دهند. برخلاف شایعاتی كه هر از چندگاهی منتشر می‌شود، باید تأكید كنم هیئت مدیره مثل گذشته از مدیرعامل حمایت می‌كند و هیچ مورد جدیدی هم وجود نداشته كه بخواهیم آقای انصاری فرد را تنها بگذاریم." 

شكی نیست كه برخی افراد ناتوان خصوصا در بخش اقتصادی، باعث كند شدن روند برنامه‌های باشگاه شده اند؛ اما با وجود تمامی‌مشكلات، صحبت از تغییرات مدیریتی نامعقول است.
در خوش بینانه‌ترین حالت، تنها یك راه برای ایجاد تغییرات وجود دارد و آن نیز پیشنهاد احراز سمتی بالاتر به انصاری فرد (مثلا دبیری یا ریاست فدارسیون فوتبال) است و در این حالت نیز قطعا فردی اصلح جانشین وی خواهد شد و عجیب است كه چطور برخی خود را لایق حضور در راس مدیریت می‌دانند. 

آنها كه به دلیل مشكل‌سازی و ایجاد باند و بسیاری دیگر از مسائل حاشیه ای از این تیم كنار گذاشته و امروز خطر حذف دائمی‌از فوتبال را به خوبی احساس می‌كنند، تلاش‌هایی برای بازگشت آغاز كرده اند. مطرح ساختن نام برخی برای جانشینی انصاری فرد از جمله این برنامه‌هاست. بسیار جالب است كه در سال‌های اخیر همواره نام كسی كه حتی برای انتخابات شورای شهر نیز موفق به جمع آوری آرای لازم نشد، برای حضور در این باشگاه شنیده می‌شود. 

برخی در در رویاهای خود می‌بینند كه مدیرعامل شده‌اند و اخراجی‌ها نیز سرمربی؛ اما باید بدانند كه راه رسیدن به این خانه بسیار دور است ... 

نویسنده: مهدی محمدی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین