کد خبر: ۵۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

واکنش پاکستان، کویت، لبنان و سوریه به حادثه ترویستی زاهدان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار پیامی توییتری حادثه تروریستی رخ داده در سیستان و بلوچستان را محکوم و با خانواده آسیب‌دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در صفحه توئیتر خود نوشت: از شنیدن حمله انتحاری رخ‌داده علیه اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نزدیکی زاهدان حیرت‌زده و اندوهگین هستم. با خانواده کسانی که از این حادثه فجیع تروریستی آسیب دیده‌اند، عمیقاً ابراز همدردی می‌کنم. پاکستان به شدت هرگونه اقدام تروریستی را محکوم می‌کند.

مقامات کویتی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت حادثه تروریستی زاهدان را به رئیس جمهور کشورمان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران ضمن اعلام همبستگی با جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های شهدا این حادثه تروریستی که شامگاه چهارشنبه در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد و منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد را محکوم کرد.

از سوی دیگر، شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت و شیخ جابر مبارک الحمد الصباح، نخست وزیر این کشور در پیام‌هایی جداگانه به حسن روحانی شهادت تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران در این حادثه تروریستی را تسلیت گفتند.

لبنان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد

وزارت خارجه لبنان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت تعدادی ازنیروهای سپاه پاسداران شد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (ان ان ای)، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که لبنان حادثه تروریستی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد و منجر به شهادت ۲۷ نفر شد را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه وزارت خارجه لبنان ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران و تسلیت به خانواده‌های شهدا اعلام کرد که عاملان این حادثه تروریستی باید مشخص شوند.

دمشق: جنایت تروریستی زاهدان نشانه ارتباط میان تروریسم و آمریکاست

یک منبع رسمی وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اعلام کرد که کشور سوریه حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران ایران که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد را به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: این جنایت بزدلانه بار دیگر بر ارتباط میان تروریسم تکفیری و نیروهای سلطه گر که آمریکا آنها را رهبری می‌کند و هدف آنها ایجاد بی ثباتی در ایران و منطقه و همچنین خدمت به پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی برای سیطره بر منابع منطقه است تاکید دارد.

این مسئول وزارت خارجه سوریه در پایان گفت: کشور سوریه این حادثه را به جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدا تسلیت می‌گوید.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شامگاه چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند. در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین