کد خبر: ۵۷۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

مصرف زیاد فلوراید و خمیردندان علت ایجاد لکه بر روی مینای دندان

دندان‌پزشکان اعلام کردند که مصرف مقدار زیادی از فلوراید و خمیردندان در هر نوبت منجر به تغییر رنگ شدید دندان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 طبق گفته دندان‌پزشکان؛ مناسب‌ترین مقدار استفاده از خمیردندان در هر نوبت مسواک زدن به اندازه یک نخود است. از طرفی کودکان زیر سه سال باید به اندازه یک دانه گندم یا برنج خمیردندان مصرف کنند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، مصرف خمیردندان بیشتر به معنای تمیزتر شدن دندان نیست.

«مری هیز» دندان‌پزشک کودکان در شیکاگو گفت: استفاده از فلوراید دارای مزیت‌های شگفت‌انگیزی است اما باید با دقت مصرف شود. اگر فردی به هنگام تشکیل دندان‌های دائمی فلوراید زیادی مصرف کند می‌تواند به «فلوئوروزیس دندانی» مبتلا شود. فلوئروزیس دندانی شرایطی است که لکه‌هایی بر روی مینای دندان پدید می‌آ‌یند یا دندان‌ها بی‌رنگ می‌شوند.

همچنین گفته شده در هر نوبت باید به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و مطمئن شوید که در تمام جهت‌ها و به طور مستقیم دندان‌های خود را تمیز می‌کنید. البته مقدار استفاده از خمیردندان مهم است. مصرف بیش از حد خمیردندان منجر به تولید کف‌های زیادی در دهان شده و مسواک زدن را دشوار می‌کند.

نکته دیگر این است که برخی‌ها تصور می‌کنند که هرچه محکم‌تر و با فشارتر مسواک بزنند دندان‌هایشان تمیزتر می‌شود اما این گونه نیست، آنها با این کار باعث ایجاد اصطحکاک زیاد و در نتیجه سایش دندانی و آسیب به لثه‌ها می‌شوند. اگر مسواک شما هر دو تا سه ماه یکبار خراب می‌شود نشان‌دهنده این است که شما با فشار مسواک می‌زنید.

فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین