کد خبر: ۵۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۷
تل‌آویو خشمگین شده‌ است

تلاش شیراک برای کاهش فشارها بر ایران

آفتاب‌‌نیوز : هاآرتص در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز چندی پیش شیراک مبنی بر اینکه دستیابی ایران به یک یا دو سلاح هسته‌ای مشکل بزرگی بوجود نمی‌آورد به نقل از کارشناسان اسرائیلی نوشت: ارتباطی که شیراک در حال بوجود آوردن میان فعالیت‌های هسته‌ای ایران و حضور نیروهای نظامی فرانسه در لبنان است نشان‌دهنده کاستی قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد است که منجر به توقف جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان شد.

 این در حالی است که اسرائیل برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال هدایت یک تلاش بین‌ المللی شدید برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران است. 

این گزارش در حالی منتشر شده که روز گذشته جین میشائل کیس، سفیر فرانسه در اسرائیل با اشاره به اینکه فرانسه ایران هسته‌ای را نمی‌پذیرد بر لزوم افزایش فشارها بر ایران نیز تاکید کرد. کیس در مصاحبه با هاآرتص گفت: فرانسه موضع واحد و روشنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران دارد که پیش از این نیز بارها تکرار شده است. وی مدعی شد: دستیابی ایران به سلاح اتمی نه تنها تهدیدی برای اسرائیل و منطقه بلکه برای تمام دنیا است.

سفیر فرانسه در اسرائیل همچنین حفظ وحدت در جامعه جهانی را شرط معامله با ایران عنوان کرد و گفت: ما به دیپلماسی متعهدیم و معتقد هستیم که یک جامعه جهانی متحد می‌تواند با استفاده از تحریم‌ یا دیپلماسی ایران را به تجدید نظر در رفتارهایش متقاعد کند.

 وی افزود: ما همچنین می‌دانیم گروه‌هایی وجود دارند که با بحث در مورد حمله نظامی سعی دارند به ایران نشان دهند که جامعه جهانی همچنان مصمم است. کیس همچنین مدعی شد حق ایران برای داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای زمانی محقق می‌شود که این کشور فعالیت غنی‌سازی اورانیوم و برنامه تسلیحات هسته‌ای نظامی خود را کاملا متوقف کرده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین