کد خبر: ۵۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

منبع عراقی: ابوبکر البغدادی در مرز عراق و سوریه محاصره شده

شرایط سرکرده داعش، درست شبیه به وضعیت «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده است که سال ها پس از آن که محل سکونتش نامشخص بود، نیروهای آمریکایی از قتل او خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع عراقی شنبه شب به خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گفت: به احتمال زیاد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش به همراه پنج تن از وزیران این گروهک در منطقه کوچکی در دیرالزور سوریه محاصره شده است.

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، به پترا گفته است: این منطقه که هفت کیلومتر مساحت دارد، یک منطقه کوچک در استان دیرالزور و در مجاورت مرز عراق است.

این مسئول عراقی در این باره اعلام کرد که نظامیان کشورش مراقب آخرین تحولات هستند و آمادگی لازم برای هرگونه تغییر شرایط و برای حمایت از مرزهای عراق جهت ممانعت از ورود تروریست ها را دارند.

در همین حال، «بشیر احمد الصبیح» سردبیر روزنامه «صوت البلد» که از موصل انتشار می یابد، در گفت و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت: البغدادی تنها در آن ساعتی که گروهک داعش وارد موصل شد، در شهر دیده شد و پس از آن هیچ کس از مخفیگاه و انتقال اش به مناطق دیگر اطلاعی ندارد.

الصبیح افزود: سرکرده داعش را تنها چند روز پس از ورود تروریست ها (سال 2014) به موصل در رسانه های این گروهک دیدیم که در حال ایراد خطبه در مسجد جامع «النوری» بود، پس از آن داستان هایی از ساکنان نقل می شد مبنی بر این که البغدادی در عراق بوده و یا بین موصل و الرقه در حال جابجایی بوده است، اما شخصا البغدادی و فردی که وی را مستقیم دیده باشد، ندیده ام.

سردبیر روزنامه صوت البلد اضافه کرد: سرکرده داعش به وسیله حصاری از طرفداران بسیار نزدیک اش محافظت می شود و به احتمال زیاد برای آن که جلب توجه نکند، با یک خودرو بسیار ساده رفت و آمد می کند و پس از معرفی خود به عنوان خلیفه مسلمانان، از او نشنیده ایم که وی بر منبر بالا رود و خطبه بخواند.

الصبیح درباره مرگ یا زنده بودن البغدادی هم گفت: این مساله پیچیده است و کسی نمی تواند واقعیت را ارائه کند، شرایط سرکرده داعش، درست شبیه به وضعیت «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده است که سال ها پس از آن که محل سکونتش نامشخص بود، نیروهای آمریکایی از قتل او خبر دادند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین