کد خبر: ۵۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۹

دخالت اسرائیل در روابط تهران آنکارا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر اسراییل ادعا کرد وجود اجماع در جامعه جهانی برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه ایران می تواند این کشور را «مجبور» به بازبینی در نحوه ادامه برنامه هسته‌ای‌اش نموده و از وقوع یک برخورد نظامی محتمل در خاورمیانه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر ایهود اولمرت که بامداد پنجشنبه برای انجام یک دیدار رسمی دو روزه وارد ترکیه شد در فرودگاه استانبول خطاب به خبرنگاران گفت که امیدوار است بتواند راهکارهای مفید درباره به کنترل درآوردن برنامه‌های هسته‌ای «مشکوک» تهران را با مقامات ترک به بحث گذارد:«من فکر می‌کنم بهتر است ترکیه و کشورهای دیگر در روابط خود با تهران تجدید نظر کنند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز تمایل آشکار تل‌آویو برای تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران گفت:«اگر تحریم‌های اقتصادی به طور واقعی علیه ایران اجرا شود تهران مجبور به تغییر مواضع کنونی خود خواهد شد».

سفر اولمرت به استانبول در حالی صورت می گیرد که ترکیه بزرگترین وارد‌گننده گاز طبیعی از ایران بوده و روابط نزدیکی نیز با سوریه و دولت تحت‌رهبری حماس دراراضی فلسطینی برقرار کرده‌است. به نظر می‌رسد نخست‌وزیر اسرائیل به‌خاطر عملیات ساختمانی در محوطه بیت‌المقدس و نیز ادامه فشارهای اقتصادی علیه فلسطینیان با انتقادات تند همتای ‌ترکیه‌ای خود مواجه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین