کد خبر: ۵۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۴
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد:

پاسخ نظامی به ایران در محدوده عراق!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا بار دیگر اخبار رسانه‌های معتبر غربی در مورد دورخیز آمریکا برای حمله نظامی به ایران را نادرست خواند. وی با تکرار مجدد این موضع که «آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد» در عین حال تصریح کرد «هرگونه اقدام نظامی ایالات متحده علیه ایران محدود به مسائل عراق و تسلیحاتی است که از ایران وارد شده و علیه نیروهای نظامی آمریکا در عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد». 

به گزارش روزنامه هرالد تریبیون، رابرت گیتس در کنفرانس خبری پنتاگون گفت: ما به دنبال بهانه‌ای برای شروع جنگ با ایران نیستیم. وی افزود: حتی اگر دولت آمریکا بتواند دخالت رهبران ارشد ایران در انتقال تسلیحات به عراق را نیز اثبات کند، هیچ تغییری در استراتژی محدود کردن پاسخ نظامی به ایران در چارچوب مسائل عراق ایجاد نخواهد شد. 

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر اعلام کرد تسلیحاتی که در عراق علیه نیروهای نظامی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد از ایران و از طریق افراد نیروی قدس وارد می‌شود. وی در عین حال گفت: همانطور که جرج بوش اعلام کرد ما مدارکی در دست نداریم که دخالت رهبران ارشد ایرانی در این حملات را اثبات کند. 

پتیر پیس رئیس کادر مشترک کارمندان نظامی آمریکا که در این کنفرانس خبری به همراه گیتس شرکت داشت نیز بار دیگر اتهامات گذشته خود علیه ایران را تکرار کرد و گفت: برخی از بمب‌هایی که در عراق پیدا شده ساخت ایران هستند اما این بدان معنا نیست که دولت ایران مستقیما در انتقال تسلیحات به ایران دخالت داشته باشد. 

هرالدتریبیون در پایان با اشاره به این که «مقامات آمریکایی به تناقض‌گویی روی آورده‌اند» نوشت: در مقابل اظهارات بوش، رابرت گیتس و پیتر پیس برخی کارشناسان ارشد وزارت دفاع آمریکا در عراق اواخر هفته گذشته اعلام کردند مقامات ایرانی در سطح ارشد مستقیما در قاچاق اسلحه به عراق دخالت دارند. پیس در پاسخ به این تناقض‌گویی‌ها گفت: کارشناسان نظامی در بغداد به اندازه کافی میان واقعیت و اظهارنظر خود تفاوت قائل نشده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین