کد خبر: ۵۷۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

یادداشتی درباره نمایش U-turn 2

آیا این گناه نخستین و عواقب آن دست از سر تمامی انسانیت برداشته و کار بسامان رسیده است؟ این سئوالی است که تماشاگر باید بدان بیندیشد و پاسخی در خور برای آن بیابد...؟!
آفتاب‌‌نیوز :
امیرکاووس بالازاده*- نمایش U-turn2 به کارگردانی داریوش نصیری بیانگر اسارت انسان امروز است در چنبره بیداد و ستم رژیم هاییادداشتی درباره نمایش U-turn 2 سلطانی و ستم شاهی.

نمایش با گناه انسان نخستین و درست تر با ظلمی آغاز می شودکه برادری- قابیل- بر برادر دیگرش- هابیل- روا می دارد وتاوان این گناه نسل به نسل ادامه می یابد و به روزگاری می رسد که فساد، رشوه خواری و بیداد پادشاهی ستمگر چنان عرصه را بر مردمش تنگ کرده که همه به ستوه آمده اند.

این ستمکارگی نهایتا کاررا به آنجا می رساند که مردم برمی آشوبند و بساط ظلم رادر می نوردند و روزگاری نو را برای خود رقم می زنند.

در این هنگام، بیدادگری دیگر- صدام حسین- بر این کشور می تازد و جنگ و مصائب آن بر ایران تحمیل می شود.

یادداشت دکتر امیرکاووس بالازاده بر نمایش U-turn2 به کارگردانی داریوش نصیری

 کارگردان به درستی نشان می دهدکه مردم صبور و بردبار این سرزمین همه دشواریها و سختیها را با رویی گشاده استقبال می کنند و سایه شوم جنگ را از این کشور می رانند و آنگاه عصرسازندگی آغاز می شود.

 نمایش با سرود ای ایران که همه بازیگران آن را با صدایی رسا می خوانند، پایان می پذیرد و این به نوعی نمایانگر آن است که این ملت چگونه در برابرسختی ها ایستاده و قد برافراشته و بار دیگر سر به آسمان ساییده است.

یادداشتی درباره نمایش U-turn 2

اما آیا این گناه نخستین و عواقب آن دست از سر تمامی انسانیت برداشته و کار بسامان رسیده است؟ این سئوالی است که تماشاگر باید بدان بیندیشد و پاسخی در خور برای آن بیابد...؟!

گفتنی است نمایش «U-Turn2» با طراحی و نویسندگی: داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان، وکارگردانی: داریوش نصیری، روزهای پنجشنبه و جمعه 2و3 اسفندماه سالجاری ساعت 16 در محوطه تئاتر شهر اجرا خواهد شد. 

*منتقد ادبی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین