کد خبر: ۵۷۵۷۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
در تقابل با کنسرت میلیاردر انگلیسی

ونزوئلا کنسرت حمایت از مادورو برگزار می‌کند/ گوایدو: دولت "مستاصل" شده است

دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پی اعلام برگزاری یک کنسرت حمایتی بزرگ از سوی یک میلیاردر انگلیسی و از حامیان خوان گوایدو در کلمبیا، اعلام کرد: قصد برگزاری کنسرت بزرگی در تقابل با کنسرت مذکور دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 خورخه رودریگز، وزیر اطلاع رسانی دولت ونزوئلا اظهار کرد: دولت ونزوئلا شنبه و یک شنبه در نزدیکی مرز کنسرتی را در تقابل با کنسرت سازمان دهی شده از سوی ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی و بنیانگذار شرکت موسوم به "گروه ویرجین" برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگز همچنین در ادامه صبحت‌هایش قول داد ۲۰ هزار بسته از مواد غذایی حمایتی از سوی دولت به فقرا در شهر "کوکوتا" در نزدیکی مرز کلمبیا تحویل دهد.

این شهر جایی است که چندین تن کمک ادعایی از سوی آمریکا که به گفته واشنگتن برای مردم ونزوئلا اختصاص داده شده در آن جا انباشته شده است.

این تلاش‌های تقابلی برای کمک رسانی و برگزاری کنسرت به هدف جلب حمایت مردم به خود در یک رقابت شدید بین مادورو و مخالفانش به منظور شکستن بن بست یک ماهه بر سر قدرت در ونزوئلا انجام می‌شود؛  بن بستی که طی آن مادورو با اتکا به حمایت ارتش و همپیمانانی قدرتمند مثل روسیه است و در مقابل خوان گوایدو "رئیس جمهور خود خوانده" و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا متکی به حمایت کشورهای دیگر نظیر آمریکا و حامیان فرهنگی آن مثل برانسون است.

برانسون در مصاحبه انحصاری با خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گفت: امیدوار است کنسرت حمایتی که او برگزار می‌کند بتواند با کسب پول برای کمک‌های پزشکی بسیار ضروری برای ونزوئلا که درگیر کمبود غذا و دارو است، جان‌های بسیاری را نجات دهد.

او تاکید کرد که هدفش کسب یک مبلغ صد میلیون دلاری برای مردم گرفتار ونزوئلا و باز کردن مرزها به روی کمکهای اضطرای است. انتظار می‌رود در این کنسرت که برای روز جمعه در نظر گرفته شده بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر شرکت کنند و هنرمندان و خوانندگان مشهور شامل مانو چاو، خواننده اسپانیایی فرانسویی، گروه مانا از مکزیک، آلخاندرو سانتز، خواننده اسپانیایی و خوان لوئیس گوئرا، هنرمند دومنیکنی در آن مشارکت کنند.

برانسون خاطر نشان کرد که هیچ دولتی تعیین مالی این کنسرت را به عهده ندارد و همه هنرمندانی که در آن شرکت می‌کنند به صورت رایگان اجرا خواهند داشت و برنامه این است که حمایت‌های مالی عمدتا از جانب تماشاچیانی که کنسرت را به صورت زنده از طریق اینترنت تماشا کنند تامین شود.

برانسون به آسوشیتدپرس در مصاحبه تلفنی خود از جزیره شخصی‌اش به نام "نکر" واقع در مجمع الجزایر ویرجین ایلندز بریتانیا گفت: به طرزی غم انگیز ونزوئلا آن آرمان شهری  را که دولت فعلی و دولت سابق امیدوار به درست کردنش بودند، نشده و این وضعیت منجر شده مردم بسیاری عملا به خاطر کمبود کمک‌های پزشکی جان خود را از دست بدهند. من فکر می‌کنم این کنسرت باعث جلب توجه در سطح جهانی به مشکل ونزوئلا خواهد شد.

کنسرت مذکور قرار است در شهر کوکوتا که صدها هزار نفر از آوارگان ونزوئلایی به آن جا فرار کردند برگزار شود.

برانسون خاطر نشان کرد که امیدوار است نیروهای مسلح ونزوئلا که تاکنون وفاداری خود به مادورو را حفظ کردند اجازه دهند که کمک‌ها به دست ونزوئلایی‌ها برسد.

وی در این مصاحبه که اولین مصاحبه‌اش از زمان اعلام برگزاری این کنسرت از طریق انتشار ویدیوئی کوتاه در چند روز پیش است، اظهار داشت: می‌خواهیم یک موقعیت "خوشحال کننده" درست کنیم و امیدواریم عقلانیت حاکم شود و ارتش اجازه دهد پل مرزی باز شود تا کمک‌های بسیار ضروری در طول مرز فرستاده شود.

این میلیاردر انگلیسی همچنین تصریح کرد که با تلاش برای فرستادن اجباری این کمک‌ها مخالف است اما به وضوح در مناقشه با مادورو از گوایدو حمایت می‌کند.

برانسون گفت: من شخصا احساس می‌کنم که اعمال زور  و اجبار به هیچ وجه نباید از سوی هیچ یک از طرفها در ونزوئلا استفاده شود.

وی افزود: اگر نظامیان ونزوئلایی نگذارند کمک وارد شود و در عین حال عکس‌های صدها هزار نفر از کسانی که می‌خواهند زنده بمانند وجود داشته باشد، این یک پیام بسیار قدرتمند را به دولت ونزوئلا و همه خواهد فرستاد مبنی بر این که کمک برای تحویل دادن وجود دارد اما ارتش جلوی آن را می‌گیرد.

وی افزود: این می‌تواند به این معنی باشد که خوان گوایدو و افرادش شانس بیشتری برای برگزار کردن یک انتخابات دیگر که در آن عقلانیت غلبه پیدا کنند داشته باشند.

گوایدو که کنترل کنگره ونزوئلا را متشکل از اکثریت مخالفان بر عهده دارد در ۲۳ ژانویه خودش را "رئیس جمهور موقت" اعلام کرد.

گوایدو همچنین اعلام کرده که کمک‌های انسان دوستانه روز شنبه آینده یک روز بعد از برگزاری کنسرت برانسون وارد ونزوئلا خواهد شد.

برانسون خاطر نشان کرد، ابتکار اخیر وی بعد از مشارکت او در کنسرت بزرگ چند سال پیش live Aid و سالها همکاری با گروه سیاستمداران کهنه کار جهان موسوم به Elders صورت گرفت که خود او به تشکیلش به منظور تلاش برای حل جنگ‌ها و بحران‌های انسانی جهان کمک کرد.

برانسون خاطر نشان کرد: من با خوان گوایدو و تیمش و افراد پیرامون وی صبحت کردم تا ببینم چه چیزی می‌تواند بیشتر از همه کمک کند و آنها گفتند که بیشترین چیزی که ونزوئلا به آن نیاز دارد به صورت خاص کمکهای پزشکی و همچنین پولی است که با استفاده از آن بتوان پزشکان و پرستاران را در ونزوئلا حفظ کرد و جلوی ترک ونزوئلا از سوی آنها را گرفت وهمچنین در کنار آن کمکهای پزشکی اساسی مورد نیاز است.

در این میان گوایدو گفت: اقدام دولت مادورو برای برگزاری یک کنسرت متقابل از "فرط استیصال" است.

گوایدو روز دوشنبه گفت: آنها سر این بحث می‌کند آیا کمک باید وارد شود یا خیر. آنها نمی‌دانند چکار کنند و حالا دارند یک کنسرت دست پا می‌کنند. مگر آنها چقدر کنسرت می‌توانند برگزار کنند؟
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین