کد خبر: ۵۷۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

مورالس: مردم از حاکمیت خود در برابر حملات نظامی دفاع می کنند

رئیس جمهوری بولیوی در واکنش به تهدید ترامپ در استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا گفت: مردم آزادی خواه جهان از حاکمیت خود با کرامت در مقابله با حملات نظامی علیه بشریت دفاع می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اوو مورالس روز سه شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: ترامپ بار دیگر تهدید به حمله نظامی علیه مردم برادر ونزوئلا و مداخله علیه کوبا و نیکاراگوئه را تکرار کرد.

وی افزود: آمریکای لاتین، منطقه صلح است.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با حضور در جمع جامعه اسپنیش ها در دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی، اظهار کرد: همه گزینه ها علیه دولت نیکلاس مادورو مفتوح است.

ترامپ در این سخنرانی علیه سوسیالیسم سخن گفت و بارها کوبا و نیکاراگوئه را به عنوان کشورهای حامی این تفکر، تهدید کرد.

وی در ماه گذشته، نیم ساعت پس از اینکه خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا در خیابان خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، حمایت خود را اعلام و گوایدو را به رسمیت شناخت.

ارتش و دیگر ارکان ونزوئلا همچنان به حمایت از مادورو به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور ادامه داده اند اما ترامپ به آنها هشدار داد که دست از این حمایت بردارند تا همه چیز را از دست نداده اند.

دولت فعلی آمریکا از زمان روی کار آمدن، تحریم های شدیدی را علیه دولت قانونی ونزوئلا اعمال و به گفته وزیر خارجه این کشور، تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار دارایی های کاراکاس را مسدود کرده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، یکی از عاملان اصلی بحران در ونزوئلا است و به صراحت از تداوم این رویداد در کوبا و نیکاراگوئه سخن می گوید.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین