کد خبر: ۵۷۵۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

ترامپ: خلع سلاح هسته‌ای در کره‌شمالی را می‌خواهم اما عجله‌ای ندارم

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد مایل است کره‌شمالی برنامه هسته‌ای خودش را به خاتمه برساند اما گفت هیچ عجله‌ای ندارد و هیچگونه جدول زمانی فشرده‌ای برای پیونگ‌یانگ بابت خلع‌ سلاح نهایی اعمال نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام دومین نشست با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی را برگزار می‌کند.

ترامپ سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت، تحریم‌ها علیه این کشور آسیایی پای بر جا می‌ماند و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ اخیرا هیچگونه آزمایش هسته‌ای یا موشکی انجام نداده است. او گفت: من عجله‌ای ندارم. آزمایشی در کار نبوده است. تا زمانی که آزمایشی نباشد، من عجله‌ای ندارم. اگر آزمایشی انجام شود، قضیه فرق می‌کند. من تمایل دارم که در نهایت شاهد خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی باشم.

در همین حال ترامپ سه‌شنبه درباره نشست آتی با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تلفنی گفت‌وگو کرد و امروز (چهارشنبه) هم با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن صحبت می‌کند. رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در این تماس گفت مایل به گشایش همکاری اقتصادی با کره‌شمالی است و این در صورتی است که این امر به تسریع خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ بینجامد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری سئول، مون جائه-این آماده است تا هر کاری از اتصال خطوط راه‌آهن و ارتباط جاده‌ای میان دو کره تا سایر همکاری‌های اقتصادی دوجانبه برای کمک به خلع سلاح هسته‌ای انجام دهد. مون جائه-این گفت: ما مصمم هستیم تا اگر رئیس‌جمهوری آمریکا از ما درخواست کند و اگر این راه به کاهش بار آمریکا می‌رسد، این کار را انجام دهیم. این رهبری و اراده قاطع ترامپ بوده است که مذاکرات با کره‌شمالی را به اینجا رسانده است.

او تاکید کرد، ترامپ "بر ناکامی‌های دیپلماتیک ۲۵ سال گذشته که هیچ دستاوردی از طریق مذاکرات در پی نداشت و تنها موجب تقویت ظرفیت‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی شد، فائق آمد."

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین