کد خبر: ۵۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

شرط کاهش قیمت خودرو

در پی افزایشی شدن قیمت خودرو در بازار، وزیر صنعت اعلام کرد که اگر خودرو تا عید مرتب عرضه شود، یقیناً قیمت پایین می‌آید. همچنین در بازار داغ محصولات پروتئینی که اخیرا نقل محافل شده است، اعلام شده که رانتی برای وارداتشان در کار نیست و واردات از ابتدا تا انتها رصد می‌شود و در خبری دیگر هم که امروز از سوی عالی‌ترین مقام تامین مواد غذایی کشور منتشر شد، اعلام شده که انبارهای میوه برای شب عید پر هستند و هیچ نگرانی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره افزایش قیمت خودروها که طی روزهای اخیر در بازار آزاد رخ داده است، گفته که اگر تیراژ تولید خودرو بالاتر رود که الان نسبت به قبل بهتر هم شده است، روی قیمت تأثیر می‌گذارد.

به گفته وزیر صنعت، بعضی‌ها فکر می‌کنند خودروساز اگر قیمت را بالا نگه دارد به نفع اوست. در حالی که ما یک قیمت محاسباتی داریم که سازمان حمایت مصرف کننده با ضوابط خود آن را مشخص می‌کند و بازار هم به علت اینکه تقاضا بیشتر شده یا به هر دلیل دیگری قیمتش با قیمت محاسباتی متفاوت است که ما گفتیم این مابه‌التفاوت را باید خودروساز به حساب خزانه بریزد تا خودش ذی نفع نباشد که قیمت را بالا نگه دارد.

رانتی در کار نیست

همچنین در جدیدترین اتفاق در زمینه گوشت و مرغ دولتی که به گوشت تنظیم بازاری شناخته می‌شود، در یک برنامه تلویزیونی تعدادی از کارآفرینان مدعی شدند که مجوز واردات گوشت در اختیار برخی افراد است که هیچ اهلیتی در این زمینه ندارند و حتی مجوز واردات گوشت دولتی توسط افراد خرید و فروش می‌شود.

در این زمینه رفیعی پور - رئیس سازمان دامپزشکی - بیان کرد که بر اساس سامانه تجارتی که متصل به سازمان توسعه تجارت است واردات گوشت قرمز از مرحله نخست تا پایان پیگیری می‌شود؛ بنابراین هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد که رانتی در کار باشد. هر کسی در سامانه ثبت سفارش کند درخواستش به دستگاه‌های مختلف برای پیگیری ارسال می‌شود که می‌توان به سازمان دامپزشکی و … اشاره کرد.

همچنین در این برنامه اعلام شد گوشت قرمزی که به قیمت ۲۸ هزار تومان وارد می‌شود و به جای کیلویی ۴۰ هزار تومان، ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود که البته این موضوع از سوی علی اکبر مهرفرد - معاون بازرگانی وزیر کشاورزی - رد شده و به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت قرمز خارجی بر اساس نرخ واردات و سود در نظر گرفته شده برای عمده فروش و خرده فروش، از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده است و در شبکه تنظیم بازار توزیع می‌شود.

سیب و پرتقال شب عیدی موجود است

در کنار ماجرای گوشت و مرغ، میوه شب عید نیز در ایام انتهای سال یک موضوع بسیار مهم تلقی می‌شود که پیگیری‌های ایسنا در روزهای گذشته گواه آن بود که سیب و پرتقال شب عید در حال حاضر انبار شده و مشکلی برای این ایام وجود ندارد و در این زمینه وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده که سیب و پرتقال شب عید به اندازه کافی خریداری شده و در سردخانه مراکز استان‌ها انبار شده است و بر اساس زمانی که ستاد تنظیم بازار مقرر کند، توزیع می‌شود.

پرداخت پلکانی مالیات حقوق

یکی از مسائلی که همواره در لایحه بودجه به آنها توجه می‌شود، معافیت مالیاتی حقوق افراد است که هر سال سقف این معافیت با توجه به رشد پایه حقوق، افزایش می‌یابد و نکته قابل توجه آن است که برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها در زمان پرداخت حقوق این معافیت مالیاتی را رعایت نمی‌کنند.

حال در شرایط فعلی که معافیت حقوق از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر ماه به دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافته و در نتیجه تصمیمی که نمایندگان مجلس برای معافیت مالیاتی حقوق گرفتند و آن را پلکانی تعیین کردند، قرار شد تا مالیات بین ۱۰ تا ۳۵ درصد به صورت پلکانی از حقوق کارکنانی که مازاد بر سقف معافیت مالیاتی (دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه) دریافتی دارند، کسر شود. نحوه پرداخت نیز تغییر کرده و پلکانی شده است.

چرا دلار افزایشی شد؟

در روزهای اخیر قیمت ارز به ویژه دلار در بازار روند صعودی به خود گرفته که فرشید سیم‌بر - یک کارشناس اقتصادی - معتقد است قیمت دلار مانند هر کالای دیگری تابعی از عرضه و تقاضاست. عرضه دلار به بازار وابسته به میزان صادراتی است که انجام می‌دهیم و تقاضا برای آن هم علاوه بر حجم واردات به میزان مسافرت‌های خارجی هم بستگی دارد.

او همچنین علت نوسان اخیر دلار را طولانی شدن فرآیند تصویب لوایح مربوط به FATF و همچنین افزایش تقاضا برای مسافرت‌های نوروزی به خارج از کشور ارزیابی کرد.

احتمال تغییر در مالکیت سهام عدالت

در سال‌های اخیر که پای سهام عدالت به اقتصاد کشور باز شده و افراد می‌توانند در فرآیند ثبت نام حضور داشته باشند ۴۶ میلیون نفر برای سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند و به نوعی سهام عدالت به آنها تعلق گرفته است اما ساز و کارها به صورتی است که هنوز امکان معامله آن و اعمال حق رأی وجود ندارد.

در این راستا شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس از ارائه پیشنهادی به دولت خبر داد که بر اساس آن سهام عدالت در دست مردم معامله‌پذیر می‌شود و دارندگان آن از اعمال حق رأی برخوردار خواهند شد.

گرانی بلیط اتوبوس در ایام عید نوروز

در حالی که هزینه‌های خانوار روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است و در این میان سفرهای سال نو در پیش بوده و عموماً افراد کم درآمد و بدون وسیله نقلیه شخصی از اتوبوس‌های بین راهی برای انجام سفرهای خود استفاده می‌کنند، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت‌های جدید بلیط اتوبوس‌های مسافربری بین شهری ۲۵ اسفند توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود، اظهار کرد که هر ساله به دلیل آنکه اتوبوس‌های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند افزایش قیمت با نظارت سازمان راهداری اعمال می‌شود.

شیطنت برای سود بیشتر

در سال‌های اخیر فضای مجازی و ارتقای امکانات موجب شده تا خرید و فروش بسیاری از اقلام در فضای مجازی انجام شود و از این طریق محصولات به تبلیغ و اطلاع رسانی گذاشته شود، یکی از این موارد مسکن است که سایت‌های مختلفی در زمینه فعال هستند.

بررسی برخی از آگاهی‌ها نشان از آن دارد که صاحبان مسکن و ملک قیمت خانه خود را بالاتر از قیمت میانگین منطقه اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد صاحبان ملک و مسکن شانس خود را امتحان کرده‌اند که شاید خریدی صورت گیرد و در کنار آن با اعلام این قیمت‌ها بر افزایش قیمت مسکن در منطقه مذکور دامن می‌زنند، در این زمینه مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز می‌گوید هدف برخی افراد سودجو از درج آگهی در سایت‌های مجازی این است که توهم قیمتی ایجاد کنند تا بتوانند واحدهای خود را بعضاً بالاتر از میانگین منطقه به فروش برسانند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین