کد خبر: ۵۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۸
هشدار هاشمی در دیدار با بشار اسد:

رهبران جهان اسلام هوشیار باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  عصر شنبه در دیدار با رییس جمهور سوریه با اشاره به شرایط حساس منطقه و جهان، خواهان همكاری، مشاوره و رایزنی منظم میان ایران و سوریه شد و تاکید کرد منافع این ارتباط، كل منطقه، جهان اسلام و به خصوص مردم دو كشور را شامل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز وقوع تحولات در منطقه را پی در پی و نیازمند توجه عمیق عنوان كرد و گفت: با توجه به شكست‌های آمریكا و متحدانش در منطقه بویژه عراق، لبنان و فلسطین، آنها از هر فرصتی برای بحران‌افكنی استفاده می‌كنند و كشورهای جهان اسلام به ویژه ایران و سوریه باید امكانات خود را برای مقابله با این شرارت‌ها بسیج كنند.

هاشمی رفسنجانی امنیت عراق را مستلزم خروج اشغالگران از این كشور بیان كرد و گفت: آمریكا به دنبال تامین منافع خود در عراق است و بسیاری از این درگیری‌ها و ناامنی‌ها ریشه دراقدامات آمریكا در عراق دارد.

رییس جمهور سوریه، تلاش این كشور برای گسترش روابط با عراق را مقابله با فتنه‌انگیزی‌های آمریكا و دیگران و دشمنان جهان اسلام در عراق بر ضد سوریه عنوان كرد و گفت: هدف‌ نهایی سوریه ایجاد یك بستر مناسب برای مشاركت همه گروه‌های سیاسی، مذهبی و قومی عراق در روند سیاسی این كشور است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این دیدار، اختلاف‌افكنی‌میان شیعه و سنی در منطقه بویژه در موضوع عراق و لبنان را طرحی آمریكایی بیان كرد و گفت: جهان اسلام با هوشیاری رهبران سیاسی و مذهبی خود می‌تواند این توطئه‌ را خنثی و دشمنان را در ضربه زدن به وحدت و انسجام جهان اسلام و مسلمان ناكام گذارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناكامی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت اسلامی لبنان و هم‌چنین مساله‌ فلسطین را دلیل مناسب برای ماجراجویی در منطقه عنوان و تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه با تلاش‌های خود می‌توانند مردم لبنان و فلسطین را در پیگیری اهدافشان یاری دهند.

بشار اسد، جمهوری اسلامی ایران را یك كشور بزرگ اسلامی در منطقه توصیف كرد و گفت: دین اسلام عامل اصلی و مشترك برای روابط حسنه میان كشورهای اسلامی است نه مذهب.

رییس جمهور سوریه تصریح كرد: فتنه‌انگیزی میان شیعه و سنی در عراق و لبنان آخرین برگه‌های آمریكا و دوستانش برای بهره‌گیری از اختلافات است و با تبلیغات دروغین درپی سرپوش گذاشتن بر شكست‌هایشان در عراق، فلسطین، لبنان، سوریه و ایران هستند.

وی افزود: آنها متوجه شده‌اند كه از طریق نظامی توانایی رسیدن به خواسته‌هایشان در منطقه را ندارند و از اینگونه راه‌ها می‌خواهند به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند.

در پایان این دیدار بشار اسد از هاشمی رفسنجانی برای سفر به سوریه دعوت به عمل آورد كه با استقبال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین