کد خبر: ۵۷۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

شرکت‎های روسی وارد بازار خودروی ایران می‌شوند؟

مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه «روستک» اعلام کرد که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در این کشور در حال مذاکره است.
آفتاب‌‌نیوز :
ویکتور کلادوف روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو Aero India - 2019 در هند به خبرنگاران افزود: آوتوواز در مصر خط مونتاژ خودرو دارد و با برخی کشورهای دیگر از جمله ایران برای همکاری مذاکره می کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، مقام روس افزود: موضوع صادرات خودرو و مونتاژ خودرو در این کشور مطرح است. 

مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه این را نیز گفت که صادرات خودروهای لادا (کارخانه آوتوواز) در سال 2018 با رشد 57 درصدی به حدود 38 هزار و 50 دستگاه رسیده است.

پیشتر یان پتاچک معاون امور فروش و بازاریابی آوتوواز گفته بود که خودروهای ساخت این شرکت به 34 کشور ازجمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر شده است. 

لادا وستا درسال گذشته پرفروش ترین خودرو شرکت آوتوواز بود که 30 درصد فروش آن را به خود اختصاص داد و قبلا لادا4x4 در مکان نخست فروش قرار داشت.

شرکت آوتوواز فروش خود را به بازار کشورهای همسود تمرکز کرده و قزاقستان، بلاروس و ازبکستان در سال 2018 ، 26 هزار و 305 دستگاه خودرو از این شرکت روسی خریداری کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین