کد خبر: ۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳

دیدار بشار اسد با رهبری انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مقام معظم رهبری روز یكشنبه در دیدار رییس‌جمهور سوریه و هیأت همراه، دو كشور را عمق استراتژیك یكدیگر دانستند و تأكید كردند روابط بیست و هشت ساله جمهوری اسلامی ایران و سوریه از دیرینه‌ترین و ممتازترین روابط كشورها در منطقه است و این ارتباط صمیمی باید بیش از پیش تقویت شود. ایشان تصریح كردند: دیدارها و رایزنی‌های مقامات دو كشور موجب استحكام بیشتر پایه‌های قوی روابط ایران و سوریه خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مسائل دشوار و پیچیده منطقه و مواضع خوب سوریه افزودند: واقعیات منطقه نشان می‌دهد كه بازنده اصلی در مسائل منطقه، جبهه زورگوی استكبار به سركردگی آمریكا و همراهانش خواهد بود.

ایشان در ارزیابی اوضاع منطقه به مسأله عراق اشاره و خاطرنشان كردند: اهداف آمریكا در عراق به هیچ‌وجه تحقق نیافته است و هیچ نشانه‌ای هم برای تحقق آنها وجود ندارد.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: علاوه بر مشكلات جدی آمریكا در منطقه، جایگاه كنونی رییس‌جمهور این كشور در داخل آمریكا نیز به قدری متزلزل شده است كه حتی هم‌حزبی‌های وی به مخالفت با سیاست‌های او برخاسته‌اند.

ایشان تلاش دشمنان را برای ایجاد جنگ مذهبی در عراق و لبنان یادآور شدند و تاكید كردند: ایران و سوریه باید ضمن حمایت از دولت آقای مالكی و همچنین خواست واقعی مردم لبنان، همه تلاش خود را برای مقابله با این توطئه به كار گیرند.

آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از نقش سوریه در نزدیك كردن گروه‌های فلسطینی به هم و جلوگیری از ادامه درگیری‌ها، بر لزوم ادامه هماهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حل مسائل منطقه تاكید كردند.

مقام معظم رهبری با اشاره به جنجال تبلیغاتی رسانه‌های غربی و مقامات امریكایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران تصریح كردند: همه این جنجال‌ها جنگ روانی محض بود و آنها تلاش كردند روحیه مردم ایران را تضعیف كنند اما با وجود همه این جنجال‌ها مردم با حضور گسترده، كم‌نظیر و پرنشاط در راهپیمایی 22 بهمن امسال، روحیه خود را به جهانیان نشان دادند.

در این دیدار كه محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیز حضور داشت، بشار اسد رییس‌جمهور سوریه سفر خود به تهران و مذاكرات و توافق‌های انجام گرفته را بسیار خوب و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو كشور دانست و با اشاره به اوضاع منطقه و لزوم هماهنگی مستمر میان تهران و دمشق گفت: امریكا در صدد تضعیف روحیه ایستادگی مردم و دولت‌های كشور‌های مقابل جبهه امریكا در منطقه است، اما سوریه و جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی كامل و با تكیه بر مردم، با قدرت بر مواضع اصولی خود ایستاده‌اند و امریكا به اهداف خود نرسیده است.

وی با تاكید بر لزوم مقابله با توطئه دشمنان برای ایجاد جنگ مذهبی در منطقه به ویژه در لبنان و عراق، سفر رییس‌جمهور عراق را به سوریه خوب ارزیابی كرد و افزود: سوریه امیدوار است با سفر آینده نخست وزیر عراق به دمشق، روابط دو كشور بیشتر گسترش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین