کد خبر: ۵۷۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

کاشت ناخن مصنوعی چه حکمی دارد؟

کاشت ناخن یکی از گزینه های ثابت در آرایشگاه های زنانه محسوب می‌شود که مشتریان خاص خودش را دارد. اما یکی از سوالات همیشگی خانم‌ها این است که وضو،غسل و نماز با کاشت ناخن مصنوعی چه حکمی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :
کاشت ناخن یکی از گزینه های ثابت در آرایشگاه های زنانه محسوب می‌شود که مشتریان خاص خودش را دارد. اما یکی از سوالات همیشگی خانم‌ها این است که وضو،غسل و نماز با کاشت ناخن مصنوعی چه حکمی دارد؟ دغدغه‌ای که عده‌ای با دادن راه حل‌هایی مثل وضو و غسل جبیره آن را جایز می‌دانند و برای خودشان حل و فصل می کنند این در حالی است که جواب استفتا از رهبرانقلاب به این حکم شرعی به طور قطع این فرضیه را رد می‌کند

سوال: اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، برای وضو و غسلش چه باید بکند؟

جواب: در صورت کاشت ناخن، برای وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهی دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌های بعدی را باید به‌صورت جبیره انجام دهد (یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ «اما در صورتی که امکان برطرف کردن آن -ولو در روزهای بعد- باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.»

مجله مهر 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین