کد خبر: ۵۷۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

مخازن زباله از سطح تهران جمع‌ می‌شوند؟

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت:مخازن زباله از سطح پایتخت جمع‌آوری خواهد شد، موضوع تفکیک زباله از مبدأ یکی از اولویت‌های اصلی در سال آینده است .
آفتاب‌‌نیوز :
سکینه اشرفی در خصوص اولویت‌های پایتخت در سال آینده اظهار کرد: برنامه‌ سوم توسعه که برای اولین بار برای شهر تهران نوشته، مهمترین دستور کار شهرداری برای پنج‌سال آینده است که بر اساس این برنامه، هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با مدیریت شهری و توسعه مشارکت‌های مردمی مهمترین برنامه شهرداری است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرداری تهران در طول سال‌های گذشته وجود داشت، این است که در هرکجا متولیان امر کم‌کاری داشتند، شهرداری وارد عمل شده است؛ در حالی‌که بسیاری از این اقدامات در صلاحیت و اختیارات شهرداری نبوده و نیست.

معاون شهردار تهران، جلب و جذب مشارکت دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مردم تهران را از اصلی‌ترین محورهای برنامه توسعه شهر تهران دانست و گفت: اگر یک هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در سطح تهران ایجاد شود، می‌تواند خدمات کیفی‌تر و مناسب‌تری به مردم ارائه کنیم.

اشرفی، در ادامه نقش رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در حوزه جلب مشارکت مردمی و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را یک نقش ضروری و مهم دانست و اضافه کرد: شهرداری بدون همراهی دستگاه‌های اجرایی متولی در تهران و بدون همکاری و مشارکت مردم نمی‌تواند اقدامات خود را به سامان برسد و در همین راستا نیز، تدوین برنامه توسعه‌ای ۱۵۰ محله منتخب در سطح شهر تهران با همکاری و مشارکت مردم در حال اجرا شدن است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در تدوین برنامه‌ها، موجب علقه آنها به اجرای این برنامه‌ها نیز می‌شود و تلاش ما این است تا دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و شهرداری برداشته شود و مشارکت مردم در مدیریت شهری، نمود بیشتری پیدا کند.

معاون شهردار تهران در ادامه به بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور با تلاطم روبرو است، درآمدهای شهرداری هم از این تلاطم‌ها به دور نیست اما با این وجود، تمام تلاش مدیریت شهری این است که خدمات‌ کیفی‌تری به مردم ارائه کند.

اشرفی اضافه کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به صورت انقباضی به شورای شهر پیشنهاد شده است، اما بیشترین کاهش برای هزینه‌های غیرضروری، مصارف جاری و برخی گشاده‌دستی‌ها باشد و از سهم بودجه عمرانی و خدمات‌رسانی به مردم چیزی کاسته نشده است.

معاون شهردار تهران همچنین از اجرای جدی طرح تفکیک زباله در سال آینده خبر داد و گفت: شهرداری تهران تلاش می‌کند تا در سال آینده مخازن جمع‌آوری زباله از سطح شهر برداشته شود و کار تفکیک زباله از مبدأ با همکاری و مشارکت مردم به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به پیشنهاد شهردار تهران برای استفاده از رنگ‌آمیزی‌های شاد در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: تهران شهر خاکستری است؛ بخشی از آن به دلیل آلودگی هوا و بخش دیگری از آن به دلیل استفاده از رنگ خاکستری در نماها و المان‌های شهری است که در همین راستا، شهردار تهران پیشنهاد کرده است تا با استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته هنر در دانشگاه‌های سطح تهران، استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب در دستور کار شهرداران مناطق قرار گیرد.   

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین