کد خبر: ۵۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۰

زندگی بر روی الاکلنگ!

آفتاب‌‌نیوز : اگرچه محمدحسن انصاری‌فرد اعتقاد دارد كه با توجه به 9 بازی خانگی پیش ‌رو تا پایان فصل هنوز فرصت برای جبران باقی مانده، اما این ادعا با توجه به شرایط موجود یك خوش‌خیالی ساده‌انگارانه می‌نماید و نباید آن را جدی گرفت. 

تمام امیدهای پرسپولیس در فصل جاری باید معطوف جام حذفی باشد كه البته رویارویی با سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی، فوق‌العاده دشوار، حساس و سرنوشت‌ساز است و همین آینده سرخ‌ها در پرسپولیس را مبهم و غیرقابل پیش‌بینی توصیف می‌كند. در چرایی ناكامی پرسپولیس در فصل جاری البته دلایل بسیاری را می‌توان برشمرد و ردیف كرد اما شاید اصلی‌ترین پارامتر بر باد رفتن آرزوهای پرسپولیس را باید در نوسان‌های شدید، ناگهانی و فراوان پرسپولیس دانست كه آنها را در حد یك تیم غیرقابل پیش‌بینی و نامتعارف جلوه می‌دهد. 

نگاهی به روند پرسپولیس تا امروز در بازی‌های لیگ این انگاره را تایید می‌كند. آنها پس از شكست در هفته نخست در برابر ابومسلم، پیرورزی در برابر برق در تهران و تساوی مقابل سپاهان در اصفهان ناگهان زیرو رو شدند و دو پیروزی خیره‌كننده مقابل استقلال‌اهواز و پیكان به دست آوردند اما این روند ادامه نداشت و دو تساوی مقابل سایپا و پاس حاصل شد و در شرایطی كه كمتر كسی انتظار داشت یك پیروزی شیرین و خیره‌كننده در داربی كسب كردند تا امیدواری‌ها دوباره زنده شود. 

اما این امیدواری‌ تنها یك هفته دوام داشت و سپس تساوی‌های پی‌درپی و ملال‌آور از راه رسیدند و شكست مقابل راه‌آهن قعرنشین در تهران اوج این تنزل بود.
روند الاكلنگی پرسپولیس در دور برگشت نیز ادامه داشت و هرگز متوقف نشده. 

در حالی كه پس از شكست غیرمنتظره و تلخ مقابل ابومسلم هیچ‌ كس به تیم دنیزلی امیدی نداشت، ناگهان در اوج استیصال و ناامیدی دو پیروزی شیرین، امیدواركننده و روحیه ‌بخش مقابل برق و سپاهان به دست آمد تا بارقه‌های امید زنده شود اما شكست در اهواز این بارقه‌ها را نابود كرد.

پرسپولیس در این فصل آمیزه‌ای از نوسان و ابهام بوده، تیمی كه به هیچ‌وجه ثبات ندارد و نمی‌توان با این ویژگی منفی و عیب بزرگ به آن دل بست و به موفقیت آنها خوشبین بود.حركت سرخ‌ها بر روی مدار سینوسی نكته‌ای است كه نمی‌توان به هیچ‌وجه آن را انكار كرد و همین سد بزرگی بر راه موفقیت پرسپولیس ایجاد كرده. در حقیقت آنها در فصل جاری حتی برای سه هفته پی‌درپی نیز یك روند ثابت و یكسان را نداشته‌اند و این برای تیمی مثل پرسپولیس با این پتانسیل یك فاجعه است. 

محمدحسن انصاری‌فرد ادعا می‌كند كه با توجه به 9 بازی خانگی پایان فصل هنوز فرصت برای جبران باقیمانده اما برای تیمی كه با واژه ثبات بیگانه است و روی مدار سینوسی گام بر می‌دارد، 9 بازی با 90 بازی خانگی هیچ فرقی نمی‌كند و حتی اگر لیگ از ابتدا برای پرسپولیس آغاز شود نمی‌توان به موفقیت آنها دل بست و خوشبین بود. شرایط زمانی می‌تواند به پرسپولیس كمك كند و هنگامی می‌توان به آنها امیدوار بود كه ثبات در پرسپولیس نهادینه شود، در غیر این صورت هرگز نباید پرسپولیس را در قواره مدعیان دانست. 

ساپیا صدرنشین بلامنازع لیگ این انگاره را تایید می‌كند. آنها با ثبات‌ترین تیم فصل جاری بوده‌اند و به واسطه همین پارامتر كلیدی به صدر جدول چنگ زده‌اند و بیشترین بخت را برای قهرمانی دارا هستند. 

هواداران پرسپولیس باید دست به دعا بردارند كه در جام حذفی كه به نوعی تنها شانس و بخت پرسپولیس برای موفقیت محسوب می‌شود، سرخ‌ها در نقطه بالای نمودار سینوسی قرار داشته باشند و الاكلنگ این تیم بالا ایستاده باشد وگرنه آنها برای شكست تیم دسته دومی برق در مرحله یك‌چهارم نهایی نیز مشكل خواهند داشت و شاید قبل از رویارویی با سپاهان حذف شوند! 

منبع: جهان‌فوتبال
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین