کد خبر: ۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۳:۵۷
در گفتگو با آفتاب بررسی شد:

اصولگرایان و گسترش ساختار راست سنتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبر تاسیس دفاتر استانی جبهه پیروان خط امام و رهبری (ائتلاف گروه‌های راست سنتی) تا تابستان سال آینده به منظور شرکت در انتخابات مجلس هشتم، با واکنش دو تن از رهبران تشکل‌های اصولگرایان خارج از جبهه پیروان روبه‌رو شد. 

«لطف‌الله فروزنده» قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با استقبال از گسترش تشکیلاتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان‌ها در عین حال تاکید کرد که هرگونه گسترش فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی در میان اصولگرایان باید به دور از سهم خواهی و در راستای استراتژی وحدت این جریان باشد. 

وی در این زمینه افزود: هر کدام از تشکل‌ها و جبهه‌های سیاسی کشور چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب که در جهت سازماندهی نیروهای خود اقدام کنند، حرکت مثبتی انجام می‌دهند و این اقدام آنها گامی در جهت ایجاد فضای بیشتر مشارکت مردم و نهادینه‌ شدن فعالیت‌های سیاسی و مشارکت ملی در کشور است. 

قائم مقام جمعیت ایثارگران در پاسخ به این پرسش که «آیا گسترش تشکیلاتی برخی تشکل‌های اصولگرا با هدف شرکت در انتخابات مجلس هشتم را باعث تعدد لیست این جریان در آن انتخابات نمی‌داند؟» اظهار داشت: در طیف اصولگرایان جریانات مختلفی هستند که اگر چه در اصول با هم اشتراکاتی دارند، اما در روش و تاکتیک متفاوت عمل می‌کنند. 

فروزنده ادامه داد: تجربه نشان داده که در انتخابات این ائتلاف است که می‌تواند باعث پیروزی یک جریان شود و یک حزب به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد. بنابراین، گسترش تشکیلاتی اگر در راستای انسجام حزبی و با هدف وحدت باشد، امری مطلوب است. 

وی در عین حال نکته مهم در میان اصولگرایان که باید در انتخابات مجلس هشتم به آن توجه شود را «معیاری برخورد کردن» دانست و گفت: آنچه جناح‌های سیاسی و به خصوص اصولگرایان باید در انتخابات مجلس هشتم رعایت کنند، بررسی معیارهای نامزدها است یعنی افرادی را برای کاندیداتوری مجلس انتخاب کنند که معیارهای لازم برای نمایندگی را داشته باشند. 

جزئیات برنامه راست سنتی برای مجلس [کلیک کنید]

«حسن بیادی» سخنگوی جمعیت آبادگران جوان هم با استقبال از گسترش احزاب و گروه‌های سیاسی در فضای سیاسی کشور، خواستار بازنگری و ارزیابی مجدد جبهه پیروان خط امام و رهبری در برنامه‌های خود با توجه به نتایج انتخابات اخیر شوراها شد. وی در گفت‌وگو با آفتاب با بیان اینکه «جبهه پیروان در انتخابات اخیر شوراها موفق نبود» اظهار داشت: هر گروهی که برای مردم کار می‌کند، باید به طور مرتب خود را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهد. 

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان افزود: در شرایط فعلی احزاب و گروه‌ها اثرگذاری چندانی بر جامعه ندارند بنابراین هر چه بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند و در عین حال در قبال فعالیت‌های خود پاسخگو باشند، برای کشور و نظام مفید است. 

بیادی تاکید کرد: با گسترش احزاب و گروه‌ها موافقم، مردم هم به خوبی عملکرد گروه‌ها را درک می‌کنند و در انتخابات نظر خود را در این رابطه بیان می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین