کد خبر: ۵۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۰
روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد:

دیدار مهم لاریجانی و البرادعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی مذاکره‌کننده ارشد اتمی کشورمان روز سه‌شنبه با محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات می‌کند. این در حالی است که قرار است شامگاه چهارشنبه به وقت تهران، البرادعی گزارش تعیین‌کننده خود درباره نحوه همکاری ایران با بازرسان آژانس و چگونگی پاسخ تهران به مفاد قطعنامه 1737 را به اطلاع اعضای شورای امنیت سازمان ملل برساند.

یکی ازبازرسان اتمی سازمان ملل روز دوشنبه ضمن اعلام این خبر به رویترز گفت که نمی‌تواند تائید کند این ملاقات به درخواست طرف ایرانی برنامه ریزی شده باشد. تا بعد از ظهر دوشنبه نیز هیچ‌یک از مقامات IAEA حاضر به تائید این خبر نشده بودند.

البرادعی قرار است در گزارش روز چهارشنبه خود به شورای امنیت این موضوع را اعلام کند که آیا ایران مهلت 60 روزه شورای امنیت برای تعلیق غنی سازی اورانیوم را محترم شمرده است یا خیر، هرچند در طول دو ماه گذشته مقامات کشورمان بارها تصریح کرده‌اند که ایران نمی‌تواند از «حق قانونی خود» برای تولید سوخت هسته‌ای ولو بصورت موقت صرف‌نظر کند.

خبرنگار رویترز در ادامه گزارش خود مدعی شده است: مقامات ایران بارها کوشیده‌اند تا با استفاده از گفتگوهای دقیقه 90 بر گزارش‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاثیر گذاشته و از شدت واکنش‌های بین‌المللی بکاهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین