کد خبر: ۵۷۷۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
بهار ۹۸ بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود/ تابستان بسیار گرمی را تجربه نمی‌کنیم

پیش‌بینی هوای بهار و تابستان ۹۸

اردکانی با اشاره به اینکه بهار سال ۹۸ برخلاف بهار سال جاری بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود، پیش‌بینی‌ کرد: با توجه به متمایل بودن شاخص النینیو به حد نرمال ، تابستان بسیار گرمی را تجربه نکنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین  اردکانی هواشناس برجسته کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بهار سال ۹۸ برخلاف بهار سال جاری بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: خطر سرمازدگی درختان، رعد و برق‌های نسبتاً شدید همراه با تندبادهای شدید لحظه ای در بهار سال آتی جدی است.

وی بیان داشت: بعد از عبور سامانه بارشی متناوب برف و باران و نسبتاً سرد از چهارشنبه هشتم اسفند به مدت ۴ الی ۵ روز کشور وارد دوره تقویمی بهار هواشناسی خواهد شد. مطابق با تقویم هواشناسی دهم اسفند تا دهم خرداد خواهد بود.
 
این هواشناس اظهار داشت: با بررسی‌ چند شاخص دور پیوند و جفت شدن برخی از آنها با یکدیگر می‌توان پیش‌بینی کرد بهار ۹۸ برخلاف بهار استثنایی سال ۹۷ بارش‌ها پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: این روند به طوری است که در نیمه نخست بهار مقدار بارش کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود اما دو حمله هوایی سرد رخ خواهد داد که احتمال از سرمازدگی درختان و خسارات وارده بر کشاورزی وجود دارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: وقوع بادهای شدید لحظه‌ای بهاری بیش از حد نرمال با پدیده‌هایی همچون رعد و برق نشانه یک ناهنجاری جوی است.

وی افزود: از آنجایی که تا به حال شاخص النینیو کوچک و متمایل به نرمال بوده است؛ انتظار داریم تابستان بسیار گرمی را تجربه نکنیم.

بنابر پیش بینی این هواشناس، تنها دو موج گرم (Heat Waves) به مدت ۳ الی ۴ روز در تابستان سال ۹۸ اتفاق اتفاق خواهد افتاد که دمای هوا را به بالاتر از حد نرمال می رساند و بقیه طول فصل دما در حد نرمال خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین