کد خبر: ۵۷۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

خریدار نیست/ نیم میلیارد دلار نفت تحریم سرگردان در دریا ماند

نفتکش‌های حامل ۸.۳۶ میلیون بشکه نفت ونزوئلا به ارزش نیم میلیارد دلار در سواحل این کشور مانده‌اند، زیرا خریداران معدودی برای خرید نفت تحریم شده وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق گزارش‌های منابع کشتیرانی و آماری که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، ۱۶ نفتکش حامل محموله‌های نفت متعلق به شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، شورون، والرو انرژی و روسنفت هستند.

ونزوئلا با کمبود فضا برای ذخیره سازی نفت تحت تحریم آمریکا مواجه شده و ناچار شده است تولیدش را در شرایطی که دنیا تقاضای بالایی برای نفت سنگین دارد کاهش دهد.

به گفته منابع آگاه، پروژه‌های نفتی متعلق به PDVSA با روسنفت، شورون، توتال و اکوئینور هفته جاری به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی، نرخ تولید خود را کاهش دادند. با کاهش خریداران به دلیل تحریم‌های آمریکا، گزینه جایگزین برای PDVSA، استفاده از نفتکش‌های به عنوان مخازن شناور و ادامه فعالیت با نرخ پایین‌تر است.

در حالی که ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا برای فروش نفت خود با مشکل مواجه شده است، دنیا در تلاش برای یافتن منابع تأمین نفت سنگین است که به دلیل کاهش تولید اجباری در کانادا و توافق کاهش تولید اوپک، به شدت محدود شده است.

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
4
بعید نیست همین سرنوشت تا یک مدت دیگر برای نفت ایران اتفاق بیفتد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین