کد خبر: ۵۷۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۶
افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص فرانسه

شیراک می‌ماند یا می‌رود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرنوشت فرانسه این روزها در دستان ژاکوب شیراک قرار گرفته است. رئیس جمهور 74 ساله فرانسه باید سرنوشت‌سازترین تصمیم خود را ظرف چند روز آینده بگیرد. شیراک در حالی لایحه اعمال تغییرات در قانون اساسی این کشور را با موفقیت به تصویب رساند که جامعه فرانسه منتظر کناره‌گیری وی از قدرت است. 

رقابت میان کاندیداهای جوان احراز این پست نیکولاس مارکرزی و سگولن رویال از مدت‌ها پیش آغاز شده و این در حالی است که رئیس جمهور 74 ساله فرانسه ظاهرا تمایلی به برکناری از قدرت ندارد. 

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که ژاکوب شیراک در طول هفته جاری و پیش از تصمیم‌گیری پارلمان تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد. یک کارشناس اقتصادی در این خصوص می‌گوید: احتمال حضور مجدد ژاک شیراک در قدرت هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. 

در شرایطی که ژاک شیراک از حضور در انتخابات ماه آوریل صرفنظر کند، لحظات نفس‌گیر سارکوزی آغاز خواهد شد. سارکوزی براساس آخرین نظر‌سنجی‌ها ده درصد از سگولن رویال پیش است. اما از آنجا که سارکوزی و شیراک متعلق به یک حزب هستند در صورت عدم حمایت شیراک، احتمال پیروزی سارکوزی بسیار ضعیف است. 

در این میان خانم رویال از مدت‌ها پیش برای حضور سارکوزی به عنوان عضو ارشد حاضر در کابینه ژاک شیراک در صحنه رقابت انتخاباتی لحظه شماری می‌کند. به همین دلیل مشاوران سگولن رویال در برنامه‌ای تلویزیونی، رسانه‌های فرانسه را به رسانه‌های ایتالیایی زمان بر لوسکونی تشبیه کرده و ادعا کردند که این رسانه‌ها تنها از سارکوزی و حزب وی حمایت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین