کد خبر: ۵۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

رکوردشکنی اقتصاد ارمنستان

صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی امسال ارمنستان را ۴.۵ درصد پیش بینی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه خبری ارمنی ارکا، حسین سمیعی، مدیر دفتر صندوق بین‌المللی پول در ارمنستان در جریان کنفرانس خبری خود گفت این نهاد پیش بینی می‌کند رشد امسال اقتصاد ارمنستان به ۴.۵ درصد افزایش یابد. هم‌چنین انتظار می‌رود نرخ تورم به تدریج و تا دو سال آینده به سطح چهار درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد.

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول، کسری حساب جاری ارمنستان به پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یافت و عمده ریسک‌های بر سر راه اقتصاد این کشور، ریسک‌های خارجی خواهد بود.

کارشناسان یکی از دلایل اصلی افزایش رشد اقتصاد ارمنستان که در صورت تحقق رقم ۴.۵ درصدی، در طول قرن بیست و یکم یک رکورد محسوب می‌شود را افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی می‌دانند که یکی از منابع مهم صادراتی ارمنستان است.

دولت ارمنستان در لایحه بودجه پیشنهادی خود به مجلس، نرخ رشد اقتصادی را ۴.۹ درصد و نرخ تورم را ۲.۷ درصد پیش‌بینی کرده است.

صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین ارمنستان را یکی از شرکای قابل اتکای خود در عرصه بین‌المللی خوانده و از آمادگی خود برای حمایت از اصلاحات ساختاری در اقتصاد این کشور خبر داده است. هم چنین هفته گذشته یک هیأت از صندوق به ارمنستان سفر و با نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین