کد خبر: ۵۷۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

الجبیر: باید با نقض حقوق بشر از سوی ایران مقابله کرد!

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان که کشورش هنوز از رسوایی قتل خاشقجی رها نشده است و قبرستان حقوق بشر است از وضع حقوق بشر در ایران انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان که  کشورش حمایت های گسترده ای از تروریستها در سوریه به عمل آورده است،  طی سخنانی در ژنو مدعی شد: ما باید در کنار ملت سوریه برای دستیابی به حقش بدون دخالت خارجی بایستیم.

وی مدعی شد: ما بر راهکار سیاسی برای بحران سوریه تاکید داریم.

الجبیر ادعا کرد: عربستان از حکومت مشروع علیه حوثی های مورد حمایت ایران حمایت می کند. ما باید ضد نقض حقوق بشر از سوی ایران به ویژه اقدامات طایفه ای و نژادی آن بایستیم.

وی که کشورش سرکردگی ائتلاف ضد یمن را برعهده دارد و جنگنده های این ائتلاف علاوه بر نابودی زیرساختهای یمن ، کودکان و زنان را به شهادت می رسانند و به مدارس و منازل حمله می کنند و مراکز بهداشتی را هدف قرار می دهند و با محاصره ظالمانه مانع ارسال غذا و دارو برای ملت یمن می شوند، گفت: عربستان همه نوع حمایت از ملت یمن برای پشت سرگذاشتن رنج هایش به عمل می آورد!

الجبیر که کشورش در معامله قرن برای نابودی آرمان فلسطین نقش به سزایی ایفا می کند؛ در ادامه از حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی دم زد.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین