کد خبر: ۵۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

وزارت خارجه مصر: اظهارات اردوغان کینه توزانه است

وزارت خارجه مصر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه درباره همتای مصری خود تاکید کرد که اظهارات اردوغان کینه توزانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه اسکای نیوز، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به موضع‌گیری اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علیه عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود ضمن محکومیت اظهارات وی تاکید کرد که سخنان اردوغان کینه توزانه است.

وی افزود: اردوغان بار دیگر درباره مصر و رهبری سیاسی آن اظهاراتی را مطرح کرد که به شکل واضح و آشکار کینه توزانه بوده و بیانگر ادامه آغوش باز وی برای گروه تروریستی اخوان المسلمین و حمایت از آن است.

این مقام مصری گفت: این لفاظی‌ها از سوی کسی بیان می‌شود که ۱۷۵ روزنامه نگار را بازداشت کرده است. علاوه بر این مسأله گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۷۰ هزار زندانی سیاسی در ترکیه وجود دارد.

احمد حافظ در ادامه تصریح کرد: طی دو هفته گذشته دستور بازداشت بیش از ۱۴۰۰ شهروند ترکیه‌ای صادر شده و در حق ده‌ها تن از دانشگاهیان، خبرنگاران و شخصیت‌های برجسته جامعه مدنی و مشاغل نیز تدابیر تنبیهی اتخاذ شده است.

وی تأکید کرد: اخیرا ۱۶ فرد در ترکیه از جمله چند مدافع آزادی‌های مدنی و خبرنگار معترض به مسأله آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز، محکوم به حبس ابد شدند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر ادامه داد: جنایتی که اردوغان مرتکب شده است به همین مسائل ختم نشده و وی برای ۲۷ تن از دانشگاهیان ترکیه نیز به دلیل امضای یک طومار در سال ۲۰۱۶ به منظور درخواست پایان درگیری ۳۰ ساله میان دولت ترکیه و کردها، حکم محکومیت صادر کرد.

وی در پایان اظهار داشت: این مساله بر عدم اعتبار موضوعی که رئیس جمهوری ترکیه برای آن تبلیغ می‌کند، صحه می‌گذارد.

رئیس جمهوری ترکیه اخیرا و در پی اعدام‌های اخیر در مصر، حمله تندی به عبدالفتاح سیسی داشت و درباره او گفت: اصلا با چنین شخصی گفت‌وگو نمی‌کنم.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین