کد خبر: ۵۷۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۳:۴۰
انتقاد اکرمی از سئوالات آموزش فرهنگیان

امام هم با این گزینش‌ها مخالف بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سیدرضا اکرمی» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد شدید از طرح برخی سوالات و آزمون‌های گزینش کارمندان دولت مانند آنچه در جریان آزمون اخیر ضمن خدمت آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران رخ داد، وقوع مسائلی این‌گونه را ناشی از «وجود آدم‌های کم سواد و کج سلیقه در کشور و دست‌هایی دانست که به دنبال شبهه‌افکنی مستمر در جامعه» هستند. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به مخالفت امام خمینی با طرح برخی سوالات و گزینش‌ها در اوایل انقلاب، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اتفاقات شگفت‌آوری در جامعه بودیم که با مخالفت حضرت امام روبرو شدند. در آن هنگام سوالاتی در گزینش مطرح می‌شد که پاسخ دادن به آنها حتی توسط آگاهان دینی هم دشوار است مانند اینکه کفن چند تکه است یا وضعیت روح و جسم در شب اول قبر چگونه است؟ 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه «سوالات گزینش باید به گونه‌ای باشند که نیاز زندگی امروز انسان را برآورده کنند و معمول و ملموس باشند» اظهار داشت: متاسفانه ما در جامعه در برخی موارد گرفتار آدم‌های کم سواد، کج سلیقه و کسانی هستیم که به اصول و فروع دین‌کاری ندارند و از موارد نادر در دین سوال می‌کنند. 

اکرمی تصریح کرد: بعضا در گزینش‌ها شاهد هستیم از افرادی که درباره وجود خدا هم حرف دارند در مورد نماز جمعه می‌پرسند یا از آنهایی که معاد را قبول ندارند در خصوص جسم و روح در شب اول قبر پرسش می‌کنند و در کنار این مسائل دست‌هایی هم وجود دارند که به طور علی الدوام در جامعه شبهه افکنی می‌کنند تا ذهن مردم را مغشوش کنند. 

وی گفت: وقتی اذهان جامعه به سوی مسائل انحرافی کشیده می‌شود، دیگر فرصتی برای توجه به مسائل اساسی به وجود نمیاید و این شبهات گاها در قالب گزینش یا طرح پرسش از سیره پیامبر اسلام مطرح می‌شوند. 

این پژوهشگر مسائل دینی افزود: در حدیث شناسی و بررسی سیره پیامبر باید از افراد آگاه استفاده شود به عنوان مثال در ماجرای پیامبر اسلام(ص) و حضرت یوسف (ع) هر چند پیامبر فرمودند «من از یوسف نمکین‌ترم» اما آیا این گفته پیامبر مساله امروز جامعه ما است یا اصل و فرع دین است که در گزینش یا آزمون‌ها از آن استفاده می‌شود؟ 

اکرمی تصریح کرد: به جای طرح این سوالات در گزینش که در زندگی امروز انسان ملموس نیست باید پرسیده شود که چگونه امروز اسلام پس ازگذشت 1431 سال اینگونه مرزهای جهان را در نور دیده است؟ 

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که «آیا روال موجود در گزینش‌ها را صحیح می‌بیند؟» اظهار داشت: به هرحال گزینش در همه جا وجود دارد اما باید دقت بیشتری به خرج داد تا بیهوده در جامعه مساله درست نشود. 

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ما آنقدر مسائل اساسی مانند بیکاری، نقدینگی سرگردان و واردات بی‌رویه و بهداشت اجتماعی وجود دارد که دولت باید آنها را حل کند، دولت باید به دنبال راهی برای تامین سلامت جامعه باشد نه اینکه به فکر طرح سوالات عجیب ‌و غریب در گزینش باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین