کد خبر: ۵۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸

باد و باران در سیستان و بلوچستان/احتمال جاری شدن روان آب

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت سامانه جدید بارشی از امشب تا شنبه هفته آینده در غالب نقاط استان شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط فراهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ملاشاهی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از فردا تا روز شنبه هفته آینده با فعالیت سامانه جدید بارشی در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان استان شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط همراه با رعدوبرق فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای جمعه و شنبه بارش گسترده تر است و در غالب نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود، افزود: طی این مدت در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن موقتی مسیل ها وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از امشب تا روز شنبه در زاهدان و سایر نواحی مرکزی و همچنین جنوب شرق استان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک می شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در نقاط مستعد ریزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، بیان داشت: همچنین طی این مدت وزش باد همراه با گردو خاک در جاده «زاهدان_بم» و «ایرانشهر _بم» سبب بروز پدیده گرد و خاک و کاهش شدید دید می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی روزهای جمعه و شنبه وزش باد بر روی دریای عمان شدید برآورد می شود و دریا مواج و متلاطم است، گفت: همچنین با توجه به احتمال تقویت بارش ها و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوپستان باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین