کد خبر: ۵۷۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶

جزئیات تازه از درگیری نمایندگان در مجلس

نماینده قائمشهر در مجلس گفت: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده می‌زند و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه‌ ناصواب آشوبگر را بیان کند، متخلف است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ بنده از نمایندگان مجلس عذر خواهی می‌کنم که شاهد بیان یک واژه غیر فاخر و غیر اصولی از سوی رئیس وقت جلسه آقای مطهری بودم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده عذرخواهی می‌کنم که کار به جایی رسید که رئیس وقت جلسه به جای رعایت آئین نامه آقدام به بیان وهن و انتساب غیر فاخر به نمایندگان کرد. همه نمایندگان شاهد بودند که آقای مطهری در جلسه صبح در چند دقیقه مرتکب چند تخلف آئین نامه‌ای شدند. در گام اول بنده پیشنهاد داشتم و ایشان قبل از آنکه صحبت‌های بنده تمام شود برخلاف آیین نامه کلام بنده را قطع کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: مجلس عصاره فضایل ملت است و عصاره‌ی فضائل نمایندگان  هیات رئیسه است و در عصاره هیأت رئیسه مجلس رئیس جلسه در صحن علنی است، لذا باید در ادبیات گفتاری و لسان بدنی رئیس جلسه مجلس نباید غیر فاخر باشد.

وی افزود: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده می‌زند و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه‌ی ناصواب آشوبگر را بیان کند، متخلف است.

ادیانی در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی که بنده دادم سخن نمایندگان شمال کشور است. بحث بر سر انتقال آب دریای خزر بود که بر خلاف اصل ۴۰ است و به ضرر ملت و سرمایه طبیعی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه تالاب بندر انزلی در حال خشک شدن است و از سال ۷۵ تاکنون یک و نیم متر آب دریا عقب نشینی داشته است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی انتقال آب دریای خزر را نهی کرده و آن را غیر کارشناسی و غیر حقوقی و غیر محیط زیستی دانسته است. استدلال بنده این است که جلوی این کار را بگیریم. این مطالبه ملت است. آیا یک بار سوال کرده‌اید چه بلایی بر سر دریاچه ارومیه و هامون و مجموعه تالاب‌ها و هورالعظیم‌های کشور آمده است؟. اینها به دلیل کارهای غیر کارشناسی به این وضع درآمدند.

وی در پایان گفت: من رسماً اعلام می‌کنم اگر آقای مطهری یا شما به عنوان رئیس مجلس از ملت عذرخواهی نکنید بنده به عنوان نماینده مردم جلسه را ترک خواهم کرد چرا که به ملت در مجلس توهین شد.

بر این اساس، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: بنده شنیدم که در جلسه‌ صبح، شما پیشنهادی در خصوص انتقال آب دریای خزر داشتید و رئیس جلسه تشخیص دادند که محل آن در بودجه نیست. ولی شما اصرار کرده و فضای جلسه با مشکل روبرو شده است. قصد آقای مطهری آرام کردن فضای جلسه بوده است و ایشان قصد توهین نداشتند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ایشان قصد آرام کردن جلسه را داشتند و به هیچ عنوان قصد ایشان اهانت نبوده است. شما نمایندگان استان‌های شمالی عزیز ما و مورد احترام ما هستید. دلیلی ندارد در مجلس که ما برای مسائل کشور تصمیم می‌گیریم به یکدیگر توهین کنیم. شما می‌توانید پیشنهاد خود را به موقع مطرح کنید.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین