کد خبر: ۵۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۱
با ديدار رئال - بايرن

هيجان در قاره سبز

آفتاب‌‌نیوز : به هر صورت نماینده‌های آلمان، انگلستان، اسپانيا، فرانسه، ایتالیا، هلند و اسکاتلند در جدالی مهیج، آغازگر دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند.

رئال مادرید – بایرن مونیخ
جدال بحران‌زده‌ها

هواداران رئال به بایرن مونیخ لقب «دارنده سیاه» داده‌اند. فقط اگر نگاهی به بازی‌های آنها در لیگ قهرمانان برابر بایرن بیندازیم متوجه می‌شویم كه بیخود نیست آنها از بایرن و ژنرال آن می‌ترسند.
بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان فصل 2000-1999 در دو بازی رفت و برگشت 8 گل به سپیدها زده و این مسأله برای همیشه در ذهن هواداران مادریدی‌ باقی مانده است.
اما حالا شرایط دو تیم مشابه یکدیگر است و در بحران شدیدی گرفتار شده‌اند. زمانی که فابیو کاپلو در تابستان هدایت این تیم را برعهده گرفت، بسیاری گمان می‌کردند که سپیدها به روزهای اوج خود بازخواهند گشت اما هر چه از رقابت‌های لالیگا می‌گذشت، این ادعاي پوچ و واهی بيشتر نمايان مي‌شد.
7 شکست تا پایان هفته بیست و سوم و حضور در جایگاه چهارم لیگ باعث سرافکندگی هواداران این تیم شده است.
خرید چند بازیکن جوان و آتیه‌دار از آمریکای جنوبی هم نتوانسته، اوضاع را آرام کند. آنها همچنان سیر قهقرایی را طی می‌کنند و دن فابیوی کارکشته نیز نتوانسته تیم را از بحرانی که خود او مسبب آن بوده، نجات دهد.
حالا لیگ قهرمانان و بازی با تیمی که حریف دندان گردی برای آنها بوده، باعث شده تا نفس‌ها در سینه حبس شود.
بزرگ‌ترین مشکل سپیدها در خط دفاع است. سرجیو راموس مدافع مستحکم این تیم به دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب است و کاناوارو باید تک و تنها بار این خط را به دوش بکشد. در غیاب وی پاون در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد اما ضعف‌های رئال به این نقطه ختم نمی‌شود. امرسون هنوز نتوانسته نیمی از کارایی خود در فوتبال آلمان و ایتالیا را نمایان سازد.
گوتی باید در کنار دیوید بکام و روبرتو کارلوس میانه میدان رئال را در اختیار داشته باشد و هرگز اجازه ندهد، بایرنی‌ها بر توپ و میدان تسلط پیدا کنند. البته احتمال اینکه خوزه آنتونیو ره‌یس هم در میدان باشد، بسیار زیاد است؛ اما خط آتش میزبان هم اقتدار همیشگی را ندارد، رائول و نیستلروی زوج خط حمله هستند و دچار افت شده‌اند.
البته نیستلروی اعلام کرده از بازی امشب بار دیگر موتور گلزنی‌اش روشن خواهد شد. روبینیو نیز مترصد حضور در میدان خواهد بود. اما با توجه به اینکه کاپلو اعتقادی به وی ندارد او یک نیمکت‌نشین صرف است.
و اما بایرن شنبه شب در بوندس‌لیگا برابر آلمانیا آخن تن به شکست داد تا حال و روز خوشی نداشته باشد.
اوتمار هیتسفلد در نظر دارد لوکاس پودولسکی را از ابتدا در ترکیب قرار دهد تا عیار خط آتش تیمش با وی و روی ماکای افزایش یابد.
آنها یکشنبه شب تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اند و اولی هوینس نیز به بازیکنان متذکر شده که اگر وضع به همین منوال بگذرد، جریمه خواهند شد.
بایرن در خط دفاع ضعف‌هایی دارد و غیبت طولانی مدت والرین اسماعیل باعث این ناکامی شده است.
سایر بازیکنان این تیم در وضعیت خوبی قرار دارند و باید دید که کادر فنی با چه ترکیبی به مصاف رئال خواهد رفت.
اوتمار هیتسفلد بارها در سانتیاگوبرنابئو به میدان رفته و در اکثر اوقات با سیستم تدافعی سعی داشته با دست پر مادرید را ترک کند.
هیتسفلد به موفقیت تیمش امیدوار است و درخصوص جدال امشب گفته: ما در شرایط استثنایی قرار داریم و در این وضعیت نیز کار استثنایی می‌طلبد تا به موفقیت برسیم.
نبرد دو رقیب قدیمی جذابیت‌های خاصی دارد، اگر چه هر دو تیم در بحران قرار دارند. آیا رئال می‌تواند طلسم ناکامی لالیگا را با برتری برابر بایرن بشكند و یا اینکه مردان باواریا با اندوخته‌ای مناسب به دیدار برگشت فکر خواهند کرد!

سلتیک گلاسگو- میلان
دیدار نابرابر

میلان که در این فصل به دلیل حوادث تابستان گذشته در سری A، دستش از رسیدن به عنوان اسکودتو کوتاه مانده برای رضایت هوادارانش محکوم به قهرمانی در این بازی‌هاست.
روسونری‌ها از لحاظ مهره فراتر از حریف بوده و اگر روی کاغذ بخواهیم دو تیم را ارزیابی کنيم باید گفت، دیدار نابرابری را شاهد خواهیم بود.
میلان اوج گرفته و با چهار پیروزی پیاپی در اسکودتو به رتبه ششم رسیده است و به‌رغم آنکه دربحران گرفتار بود در دور مقدماتی به عنوان سرگروه به این مرحله رسیده تا ثابت کند آنها در لیگ قهرمانان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
پیروزی چهار بر سه در دیدار شنبه شب برابر سیه‌نا و گلزنی رونالدو بازیکن جدید این تیم باعث شده تا از لحاظ روحی، وضعیت مناسبی پیدا کنند.
حالا کارلتو با حضور رونالدو خیالش از گلزنی راحت است و باید دید در کنار وی چه بازیکنی به میدان خواهد رفت.
در میانه میدان روسونری مهره‌های بسیاری دارد. سیدورف مردی که با سه تیم مختلف فاتح لیگ قهرمانان شده، بازیکنی تأثیرگذار خواهد بود.
گاتوزو، آمبروسینی، پیرلو و کاکا هم در اوج آمادگی قرار دارند و قدرت میلان را دو چندان می‌کنند.
آنچلوتی نگران خط دفاع تیمش است که گهگاهی با اشتباهات عجیب و غریب فضای لازم را در اختیار حریفان قرار می‌دهند.
تساوی نیز برای روسونری‌ها هم حکم برتری را دارد چرا که در بازی برگشت می‌توانند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند.
اما میزبان تیمی است که در این ورزشگاه طعم شکست را نچشیده و حتی منچستریونایتد را هم با یک گل شکست داده است.
انسجام و هماهنگی تیمی میزبان اوج قدرت آنها محسوب می‌شود. این درست است که سلتیک بازیکنانی در حد و اندازه‌های میلان ندارد، اما روحیه جنگندگی بالای این تیم، آنها را به این مرحله رهنمون ساخته است.
سلتیک برای نخستین بار راهی مرحله یک هشتم نهایی شده است و می‌خواهد شگفتی ساز شود.
میلر مهاجم توانمند این تیم است که در دور اول چهار گل برای تیمش به ثمر رسانده و مهار وی باید در دستور کار قرار بگیرد.
شونسو‌کو ناکامورا هافبک توانمند ژاپنی هم با ضربات مهلک خود می‌تواند از راه دور دروازه میلان را باز کند. شیاطین سرخ یک بار طعم ضربه مرگبار وی را چشیده‌اند. پیرس هافبک سختکوش سلتیک هم اگر از بند مصدومیت رهایی یابد کمک حال تیمش خواهد بود. 

آیندهوون – آرسنال
کومان پیروزی می‌خواهد
آیندهوون در مرحله گروهی نیز با لیورپول دیگر تیم جزیره همگروه بود و در استادیوم فیلیپس برابر لک‌لک‌ها با تساوی بدون گل متوقف شد.
حالا رونالد کومان سرمربی تیزهوش میزبان که با نتایج لرزان در لیگ هلند در صدر جدول قرار دارد، نمی‌خواهد چنین نتیجه‌ای را تکرار کند.
سیمونز یکی از هافبک‌های تهاجمی تیم میزبان پس از سه هفته مصدومیت به تمرینات تیمش بازگشته و در صورت صلاحدید کادر فنی در ترکیب آیندهوون قرار می‌گیرد. کانه مهاجم قدرتی آیندهوون هم در اوج قرار دارد و اکثر گل‌های تیمش را در لیگ به ثمر رسانده است.
اگر مدافعین آیندهوون دچار اشتباه نشوند و بتوانند از عهده مهار تیه‌ری آنری برآیند، می‌توانند به کسب نتیجه دلخواه امیدوار شوند.
رونالد کومان سرمربی هلندی‌ها گفته: ما به دنبال برتری برابر آرسنال هستیم تا با خیالی آسوده در لندن به مصاف حریف برویم.
اما در آن سوي ميدان آرسن ونگر پیش از دیدار فینال اتحادیه جزیره، به پیروزی برابر حریف می‌اندیشد. تیم وی در شرایط مطلوبی قرار دارد و اوج آمادگی تیه‌ری آنری، سسک فابرگاس که به خوبی با شرایط و جو استادیوم فيلیپس آشناست، مترصد برتری در بازی رفت است. توپچی‌ها در لیگ قهرمانان این فصل تنها برابر هامبورگ در خارج از خانه به پیروزی رسیده‌اند و مقابل زسکامسکو و پورتو مغلوب شدند.
روسیسکی و گیلبرتو سیلوا به همراه فان پرسی و آدبایور از عناصر هجومی آرسنال در کنار دو بازیکن دیگر تیم هستند و به طور حتم رونالدکومان باید ابتدا در اندیشه گل نخوردن باشد و پس از آن به نزدیک شدن به دروازه حریف بينديشد.
حملات سریع و بازی فیزیکی در میانه میدان از تاکتیک‌های آرسن ونگر است و این فرانسوی زیرک با این تدابیر، حریفان را زمینگیر می‌کند.
کومان می‌داند غلبه بر آرسنال در ورزشگاه امارات کار بسیار سختی است و باید در خانه به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند تا راه صعود خود را هموار سازد؛ در غیر این صورت آیندهوون بار دیگر ره به جایی نخواهد برد. 

لیل- منچستریونایتد
فرگوسن انتقام می‌گیرد
منچستریونایتد فصل گذشته لیگ قهرمانان برابر لیل تن به شکست داد تا از رسیدن به جام یوفا هم محروم شود و در گروه خود در جایگاه چهارم قرار بگیرد.
حالا فرگوسن در اندیشه انتقام است تا درس عبرتی به حریف بدهد. لیل در لوشامپیونه در رتبه سوم قرار دارد و می‌خواهد در اروپا شگفتی‌ساز شود. خط حمله میزبان فوق‌العاده انرژیک است. اودموینگی مهاجم گلزن لیل است. از دیگر مهره‌های تهاجمی این تیم فاورگه، روبل، گیگاس و ماکن هستند. البته ماکن به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا شاید نتواند تیمش را در بازی رفت همراهی کند.
کلودپوئل سرمربی لیل معتقد است که اگر تصمیم دارند راهی مرحله بعدی شوند باید در خانه شیاطین سرخ را مغلوب سازند، چرا که نتیجه گرفتن در اولدترافورد از عهده تیمش خارج است.
منچستر در شرایط ایده‌الي قرار دارد و با وین‌رونی، ساها و رونالدو به پیروزی در فرانسه امیدوار است.
کریستیانو رونالدو مهره‌ای غیرقابل مهار است و تیمی که نتواند وی را اسیر کند به طور حتم از ناحیه این پرتغالی ضربه خواهد خورد.
ادوین فان درسار هم به این دیدار می‌رسد تا خیال فرگی از بابت سنگر تیمش آسوده شود. تنها دغدغه فرگوسن این است که هنوز نمی‌داند از چه سیستم و ترکیبی در بازی امشب استفاده کند.
چرا که تمام ستاره‌هایش در اوج آمادگی قرار دارند و انتخاب آنها دشوار شده است. به احتمال فراوان لوئی ساهای فرانسوی با توجه به شناختی که از جو استادیوم حریف دارد، از ابتدا در ترکیب تیمش قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین