کد خبر: ۵۷۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 40 برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان گردوخاک سبب شد تا در اثر خیزش گردوغبار غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 6 هزار و 181 میکروگرم بر مترمکعب معادل 40 برابر حد مجاز برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی که از دیروز شروع شد، نیمه شب گذشته به توفان و گردوخاک تبدیل شد و گردوغبار در هوای زاهدان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 86 کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: وزش این باد دید افقی را 500 متر کاهش داد و سبب شد تا کیفیت هوا به شدت کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد همچنان در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان ادامه دارد و انتظار می ‌رود به سبب خیزش گردوغبار ناشی از آن، تردد در محورهای منتهی به زاهدان، و برخی نواحی مرکزی با اختلال همراه شود.

حیدری تصریح کرد: این شرایط با شدت و ضعف تا صبح شنبه در نواحی مرکزی و برخی مناطق نیمه شمالی استان ادامه دارد که انتظار می رود گردوغبار حاصل از باد شدید به نواحی شمالی نیز نفوذ کند.

وی به آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: صبح امروز بارش هایی از برخی نواحی مرکزی استان نظیر خاش گزارش شد و انتظار می رود امروز رگبار ملایم تا متوسط و رعدوبرق در نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روزهای جمعه و شنبه با تقویت سامانه بارشی، رگبار متوسط تا سنگین، رعدوبرق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین