کد خبر: ۵۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

آمریکا خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش ها میان هند و پاکستان، از این دو همسایه جنوب آسیا درخواست کرد تا از اقدامات بیشتر نظامی علیه یکدیگر خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روزنامه 'اکونومیک تایمز'، حمله انتحاری 14 فوریه(25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به 'جیش محمد' به نیروهای هندی در 'پولواما' در کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها، به تنشی دنباله دار میان هند و پاکستان تبدیل شده است.

گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته و هند می گوید که پاکستان از این گروه حمایت می کند. اما پاکستان این اتهامات هند را رد کرده است.

جنگنده های هندی سه شنبه گذشته به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود 200 تا 300 تن از آنها را کشته است.

پاکستان پس از این حمله اعلام کرد که به این اقدام هند واکنش نشان خواهد داد.

رسانه های پاکستانی دیروز اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور دو جنگنده هندی را سرنگون کرده و یک خلبان هندی را اسیر کرده است.

همچنین رسانه های هند از هدف قرار گرفتن یک جنگنده ' اف 16 ' متعلق به نیروی هوایی پاکستان در منطقه کشمیر خبر دادند.

پنتاگون در بیانیه ای گفت: 'پاتریک شاناهان' معاون وزیر دفاع آمریکا با هر دو کشور در ارتباط است و برای کاهش تنش میان هند و پاکستان تلاش می کند.

به گزارش رسانه های هند، دولت کانادا نیز خواهان کاهش تنش میان هند و پاکستان شده است.

'کریستیا فریلند' وزیر خارجه کانادا گفت: ما بسیار نگران افزایش تنش ها میان هند و پاکستان هستیم . ما از هر دو کشور می خواهیم تا نهایت خویشتن داری را به کار گیرند و از اقدامات نظامی بیشتر خودداری کنند.

وی افزود: برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک، مذاکره میان هند و پاکستان ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین