کد خبر: ۵۷۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

پاکستان برای دومین روز حریم هوایی خود را بست

پاکستان همزمان با افزایش تنش ها بین این کشور و هند، حریم هوایی خود را امروز (پنچ شنبه) برای دومین روز متوالی بست؛ اقدامی که به اختلال در هزاران پرواز و سرگردانی مسافران منجر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری سی ان ان، مقامات سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به این شبکه خبری گفتند همه پروازهای تجاری این کشور از مبدا و به مقصد پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است. 

سی ان ان نوشت: هزاران مسافر پروازهای مربوطه، شامل پروازهایی که قرار بوده در پاکستان به زمین بنشینند یا از حریم هوایی این کشور عبور کنند، سرگردان شده اند. 

حریم هوایی پاکستان یکی از مسیرهای اصلی عبور از منطقه آسیای جنوب شرقی به اروپا است. 

هواپیمایی بین المللی تایلند موسوم به «تای ایرویز» اعلام کرده که همه پروازهای این کشور به مسیر اروپا به دلیل بسته شدن ناگهانی حریم هوایی پاکستان در نتیجه تنش این کشور با هند لغو شده است.

برخی دیگر از خطوط هواپیمایی مجبور به تغییر مسیر پروازهای خود و تعدادی از آنها مجبور به توقف به منظور سوخت گیری بیشتر به منظور عبور از مسیرهای طولانی تر خارج از حریم هوایی پاکستان شده اند.

هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده که برخی از پروازهایش از سنگاپور به لندن باید به منظور سوخت گیری در دبی یا بمبئی به زمین بنشینند.

به گزارش ایرنا، دور تازه تنش در روابط هند و پاکستان به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی «جیش محمد» به نیروهای هندی در «پولواما» ی کشمیر و کشته شدن دستکم 41 نفر آغاز شد.

گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته و هند می گوید که پاکستان از این گروه حمایت می کند. اما پاکستان این اتهامات هند را رد کرده است.

جنگنده های هندی سه شنبه گذشته به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود 200 تا 300 تن از آنها را کشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین