کد خبر: ۵۷۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۲
شما را به خدا یکی استقلال را نجات دهد!

نا‌گفته‌های درونی استقلال!

آفتاب‌‌نیوز : این جلسات فرمالیته است!
یکی از مدیران باشگاه استقلال قبل از برگزاری جلسه دیشب هیات مدیره به یکی از نزدیکان خود گفت: «این جلسات فرمالیته است و اتفاق خاصی نمی‌افتد! نهایتا پست یکی دو نفر عوض می‌شود تا آبها از آسیاب بیفتد!»
نکته: مطلبی که نوشتیم عین واقعیت است ولی ما از بیان اسم منبع خبر و آن مدیر استقلال معذوریم. فقط باید برای باشگاهی که برخی از مسئولانش چنین تفکراتی دارند افسوس خورد. اگر واقعا حرفی که این مدیر استقلال زده درست باشد . . . .

آقای مدیر عامل. 11 سال اشتباه می‌کند
نامه مشهور مقداد نجف‌نژاد مدیر عامل تیم فوتبال استقلال تهران را که قطعا خوانده‌اید. از لحاظ شخصیتی او آدم قابل احترامی است اما از لحاظ فوتبالی، زیاد نمی‌توانیم روی او به عنوان یک مدیرعامل متخصص حساب کنیم! مدیر عامل استقلال در این گفت‌وگو عنوان کرده که استقلال 50 سال قدمت دارد. او نامه را نوشته و در آن باشگاه بزرگ با آن همه تشکیلات عریض و طویل، هیچکس نیم‌نگاهی هم به نوشته حضرات نینداخته است. ناسلامتی همین سال گذشته بود که باشگاه آن همه مراسم و مناسبات برای شصتمین سال حیات خود گرفت، اما کو گوش شنوا و بینش عمیق! خب، وقتی استقلال 61 ساله به راحتی توسط بالاترین مرجع باشگاه، 50 ساله می‌شود اگر به جای 21 بهمن 85، نامه اسامی بازیکنان استقلال 21 بهمن 86 به AFC ارسال شود زیاد تفاوتی نمی‌کند.

اولتیماتوم سازمان کار ساز شد
ظاهرا با محرومیت استقلال از حضور در سوپر جام باشگاه‌های آسیا تکلیف امیر قلعه نوعی هم تا حد زیادی مشخص شده است و حالا او می‌خواهد سایر امور فوتبالی خود را دنبال نماید. قلعه نوعی روز گذشته مدعی شد با توجه به حساسیت اوضاع تیم ملی سطح فعالیت خود را در باشگاه استقلال کاهش داده و بیش از پیش در اندیشه جام ملت‌های آسیا  فرو خواهد رفت تا فوتبال ایران در مصاف با بزرگان قاره کهن، نتایج خوبی کسب کند!
نکته: نمی‌دانیم چرا تا یک هفته قبل که تمام کارشناسان و موسپیدان فوتبال متفق‌القول بر این باور بودند که حضور امیر خان قلعه نوعی در تیم ملی و استقلال به ضرر وی می‌باشد، او مرتب بحث کار اجرایی در تیم ملی و فعالیت ستادی در استقلال را به میان ‌آورده و حاضر نبود انتفادات را بپذیرد، اما حالا که استقلال از سوپر جام کنار گذاشته شده است و اتفاقا انتقاد از قلعه نوعی هم بابت این مساله به اوج خود رسیده، وی به فکر کاهش فعالیت باشگاهی خود افتاده است؟!
اینجاست که می‌توان فهمید که جلسه روز گذشته قلعه نوعی در سازمان تربیت بدنی و اولتیماتومی که به امیر خان داده شده باعث عقب نشینی وی گردیده و کار ساز واقع شده است. 

نکات جالبی در لیست ارسالی استقلال
طی روزهای اخیر سهل‌انگاری مسئولان باشگاه استقلال در ارسال اسامی نفرات به AFC و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تمامی اخبار متوجه این اشتباه بچگانه از سوی آبی‌پوشان شود و به سایر نکات جالبی که در لیست ارسالی موجود است، ‌کمتر پرداخته شود. از همین رو بد ندیدیم چند نکته را راجع به این لیست که علی‌رغم گذشت چند روز از ارسال آن به مقر AFC، هنوز در اختیار رسانه‌های جمعی قرار نگرفته به اطلاع شما برسانیم که خواندن آن قطعا خالی از لطف نخواهد بود. 

در فهرست کادر فنی استقلال در اقدامی جالب مسئولان باشگاه نام امیر قلعه‌نوعی را به عنوان سرمربی درج نموده و به ترتیب صمد مرفاوی،‌تئو دی‌یونگ، حمید بابازاده، منوچهر بهمنی و امین نوروزی را به عنوان سایر اعضای این کادر در لیست قرار داده‌اند تا رضا حسن‌زاده نیز همانند اقبالی و ساکت الهامی از روی سکوها بازی‌ها را تماشا نماید!
در حالی که صحبت از حضور جاسم کرار، رزاق فرهان و یک مهاجم کامرونی به عنوان بازیکنان کمکی بود، در آخرین لحظات استقلالی‌ها نام فرهان و دو کامرونی را که هنوز هیچ کس از مشخصات آنها اطلاعی ندارد به عنوان بازیکنان کمکی در لیست قرار دادند.
با توجه به قوانین کمیته مسابقات AFC هر تیمی می‌بایست تنها نام سه بازیکن خارجی را در لیست خود قرار دهد از همین رو با توجه به این که بازیکنان کمکی استقلال همگی خارجی هستند، آبی‌پوشان بالاجبار نام داسیلوا و گیلااوری را از لیست خود خارج نمودند!
در لیست استقلالی‌ها که 29 نفره می‌باشد از جمع بازیکنان امید باشگاه تنها نام حسین قنبری دیده می‌شود ضمن اینکه آبی‌پوشان تصمیم گرفتند تنها از دو دروازه‌بان یعنی طالب‌لو و رحمتی سود ببرند و یک جای خالی در لیست خود داشته باشند.
البته تمامی این نکاتی که نوشتیم را یک منبع موثق در باشگاه استقلال در اختیار ما گذاشت و هیچ بعید نیست ظرف روزهای آتی برخی از آنها از سوی مسئولان این باشگاه تکذیب شود که مهمترین آن به بحث سرمربیگری قلعه‌نوعی باز می‌گردد. 


منبع: خبرورزشی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین